Sunset BBQ


Härrom dagen var vi ute till havs. Vi åkte på en Sunset BBQ. En tur som jag gillar för man åker inte fören kl.11.00 på förmiddagen (så man slipper stressa på morgonen och turisterna får sovmorgon). Vi åkte till Bamboo Island som tillhör Phi Phi ö-gruppen. Revet som finns där är mycket stort och perfekt för snorkling, då revet ligger på  2-5 meters djup (beroende på tidvattnet).

Det fanns gott om tid för snorkling. Både Tess och Viktor hoppade i och följde med oss ut till revet. De har inte börjat använda mask ännu utan nöjer sig med simglasögon. Viktor var helt otrolig i vattnet. Han hoppade upp på min rygg och hängde över axeln och pekade ut fiskarna för mig. Han klämde åt med benen som en lite apa,hahaha.

Vädret var mulet hela dagen så bilderna blir lite gråa MEN vi hade en toppendag.

På vägen tillbaka så tände personalen grillen och det blev grillspett, majskolvar, pastasallad och en massa goda kalla såser.

När vi anlände till Aonangs ögrupp så gick solen ned. Den perfekta solnedgången fick vi inte men det var vackert ändå.



Idag är det sista hela dagen med mormor och moster. Imorgon beger de sig till kallare breddgrader. Tess och Viktor ska få en halv ledig dag i skolan idag oxå.

Nu ska jag jobba undan så jag kan umgås med familjen i eftermiddag.

Kram

Kommentarer
Postat av: Cilla

Åh, Bamboo Island!!! Dit var vi med när vi var i Thailand dec-08. Jättefin ö! Lite avundsjuk är man ju allt på er som får vara där nere jämt ;-)



Kram

2010-11-10 @ 08:57:30
URL: http://liamochneo.blogg.se/
Postat av: Carina

Härliga Bamboo... åhh bara längtar ner till er!! Idag är det snöstorm så det är inte så jättekul väder, har nog kommit snart 1 dm. Men för att tänka lite positivt så blir det ju ljusare ute.

Ha det jättegott o många kramar

Carina

2010-11-10 @ 15:20:01
Postat av: Li

Kan inte låta bli att skratta lite över att du skriver att bilderna blev lite grå, med tanke på vårt ruskiga grå väder här i sverige =O)

riktigt vackert ser du att ha varit och låter väldigt mysigt att åka iväg på en båttur med nära å kära =O)

Föresten, en snabb fråga,Vad arbetar du med? =O)

2010-11-10 @ 21:38:53
URL: http://li-mitt-liv.blogspot.com
Postat av: ♥ Anna S

Vilken mysig tur ni var ute på!

Sjäv tog jag bussen ner till centrum och gick på öppna förskolan. Minst lika luxury ;).



Puss o kram

2010-11-11 @ 09:32:29
URL: http://ansobloggar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
ass="nav">
RSS 2.0