Staffmiddag



Dagen före Songkran hade vi middag med Makens thaipersonal (och några falanger - som man kallar västerlänningar för). Det var en ny restaurang för många utav oss. Den ligger inne i Krabi och jag skulle bli förvånad om någon turist skulle hitta dit. Det är en muslims restaurang vilket innebär att det inte finns fläskkött eller alkohol på menyn.

Maten var riktigt god. Fast några rätter var lite väl spicy för min smak.

Jag gillar att gå ut och äta middag med thaipersonalen eftersom de beställer in maträtter som en annan aldrig beställer. Gillar även att äta på "deras vis" dvs man beställer in många rätter och placerar dem mitt på bordet och sedan dela man tillsammans. Förrätter som huvudrätter kommer in samtidigt. Man börjar äta så snart första rätten kommer in och sedan äter man och äter. Nya rätter kommer in efterhand som de blir färdiga från köket. Middagen avslutas alltid med ett fat med färsk, uppskuren frukt.

˜˜˜

Idag är det fredag och det är sista dagen på skollovet. SKÖNT enligt mitt tycke. Tråkigt enligt barnens. Vår pool har varit stäng hela barnens lov. Först pga översvämningarna och sedan pga Songkran. Detta hade jag inte alls räknat med. Det är så skönt och bekvämt att ha poolen 10 meter utanför huset. Nu måste vi istället packa väskan och åka ner till stranden. Stranden är i mitt tycket - sandigt, saltigt, varmt, klibbigt och jobbigt.

Idag blir det nog stranden ändå. Om jag får mig en timmes massage så ska nog även jag klara av några timmar där nere. Särskilt nu när alla turister har åkt hem.


Kram till den som vill ha :)


Kommentarer
Postat av: helena

Stranden som är så trevlig :)

2011-04-15 @ 08:18:14
URL: http://pysen73.blogspot.com
Postat av: ♥ Anna S

Jag vill ha en - kram alltså :).



Gud så söt Tess är på bilden!! Nästan lite lik dig :).



Ha det toppen i kväll o i helgen!



Massa kramar

2011-04-15 @ 11:40:17
URL: http://ansobloggar.blogg.se/
Postat av: Birgitta

Ni kom ju aldrig till stranden.

Jag vill ha massor av kramar!

2011-04-15 @ 13:26:48
Postat av: Anna

Åhhhhhh va synd om dig som MÅSTE åka till stranden. BUHU :)

2011-04-15 @ 17:09:32
URL: http://spattanjansson.blogg.se/
Postat av: Maria

Åh tänk den som får åka till stranden :) Vill vill vill!!! Vilket härligt sätt att äta på restaurang. Kul att få pröva nya rätter och framför allt våga göra det :) Ha en skön helg!!!

2011-04-15 @ 18:30:18
URL: http://cupcake.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
ass="nav">
RSS 2.0