Tidig morgon & tomt kylskåp

Hallå, hallååå, hallåååååå - så ekar det i kylskåpet här hemma.

Måste verkligen åka till Krabi och storhandla idag. Barnens frukost alternativ imorse var yoggi med flingor eller yoggi utan flingor. Själv hittade jag en förpackning med Nyponsoppa från Sverige som jag nu hinkar i mig. Försökte få barnen att dricka det men de spottade och fräste. Jag tänker inte fråga dem igen för nu får jag ju all nyponsoppa själv - Ego Sara ;)

Här hemma är man Gräsänka. Maken är på roligheter i Kuala Lumpur. Själv borde jag städa, handla och klippa gräsmattan. Hur kul är det på en skala 1 - 10? 11!

˜˜˜
I dagarna 2 har Birgitta varit inne i Krabi med ett barn i taget. Det var deras födelsedagspresent. En kanonpresent i mitt tycke för barnen får åka lokalbussen (som de tycker är jätteroligt), välja vad de vill äta för lunch samt får shoppingpengar och handla vad de vill för pengarna. Birgitta har tålamodet jag inte har och låter de gå runt och titta, välja, tveka, gå tillbaka och välja om.

Igår var det Prickens tur så Tess fick följa med till kontoret.


Det är skönt när de har blivit så pass stora att de kan sitta själva och underhålla sig så en annan kan arbeta ostört. Det är guld värt att det finns så många spel tillgängliga, gratis på internet. Det gjorde min dag så mycket enklare igår.

Pricken är inte lika duktig på datorn ännu så för honom passar iPad perfekt. Apple har verkligen lyckats hitta en produkt som passar ALLA!  Pricken spelade spel samt tittade på Tom & Jerry på YouTube.


Kommentarer
Postat av: Anna

Pricken..är det nya smeknamnet på Victor :)

Och du...skala 11 innebär ju att det är superduperduper roligt...om du tycker det är så kul så får du gärna komma till sverige och göra det åt mig oxå....lagom kul att ha ljusa golv och en svart labrador som fäller vinterpälsen...att han har någon päls kvar på kroppen är ett under....



ps...du har fortfarande inte svarat på när ni tänkte komma till sverige :)

2011-04-10 @ 10:13:45
URL: http://spattanjansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
ass="nav">
RSS 2.0