Hantverkarna på ingång

Igår vaknade jag och mådde pyton. Fick prata med "Ulrik" flera gånger (kräktes). Låg till sängs hela dagen. Barnen var så söta och kom in med vatten, klistermärken, nallar och allt annat möjligt för att göra mig frisk igen. När jag väl klev upp runt 4 tiden så säger Tess till mig att det vore bra om jag fick i mig någon mat. Då mår jag mycket bättre.

Idag började jag och Viktor dagen vid 05.30. Han vaknade med feber och astma-liknande hosta. Han har normalt inte astma men när han blir lite förkyld så sätter det sig direkt på luftrören och gör det svårt för honom att andas.

Det blev Cars-filmen för Viktor och en kopp kaffe för mig.

Nu har hela familjen vaknat och vi sitter här och gör ingenting. Väntar på att hantverkarna ska komma och laga Tess handfat som har gått sönder. Enligt henne så har hon inte gjort någonting. Det bara blev så. När jag frågar vidare så visar det sig att hon bara hade satt sig i handfatet!



Så nu kommer hantverkarna och fixar handfatet samt laga väggen där vattenläckan var. Det har tagit sin lilla tid då vi ville försäkra oss om att läckan var fixad samt när vi väl skulle sätta kakelplattan på plats visar det sig att vi inte hade 1 ynka liten kakelplatta kvar. Det var bara till att lägga in en beställning på en låda kakel hos leverantören. Nu har den kommit.

Annars har vi inte mycket inplanerat för idag. Tycker det känns jätteskönt eftersom det har varit ett par intensiva veckor. Barnen har nu skollov och vi ska ta dagarna som de kommer. Tror det blir en hel del poolbad.

På fredag åker jag och Maken till Beijing!! Det ska bli sååå roligt.

Nu måste jag få eran hjälp. Kommer jag att klara mig med ett par klassiska vanliga gympaskor när det är nollgradigt??? Eller kommer mina fötter att protestera????


Kommentarer
Postat av: helena

Det förstår du väl att det bara blev såååå.... ;)

Du bör nog köpa ett par såna där moonboots så du inte fryser ;)

2011-02-13 @ 05:02:15
URL: http://pysen73.blogspot.com
Postat av: ♥ Anna S

Blä för kräks o astmahosta o tidiga mornar!

Hoppas ni har/får en skön söndag!

Om Nicole inte kräks idag (hon har inte kräkts inatt) åker vi o hämtar soffbordet.



Du kommer nog frysa i gympaskorna. Bör nog köpa ngt tjockare tyvärr.



Puss o kram finis

2011-02-13 @ 06:55:15
URL: http://ansobloggar.blogg.se/
Postat av: Lotta

klart du klarar dig! Jag gick hela förra vintern i Puma-joggingskor här hemma. Å det var ju en ganska skaplig köldknäpp vi hade det året. Oxå ;) Tråkigt med er bortgångne vän. kramar om

2011-02-13 @ 12:16:35
URL: http://esmeralda71.blogg.se/
Postat av: Anna Lundin

Dom är bra söta barnen.. = ) "Det var inte jag det bara blev så"

Jag går hela vintrarna här hemma med gympaskor och jag fryser inte. Men du är ju van lite andra temperaturer så du kanske kommer att tycka det är lite kallt.. Synd på eran kompis Göran.. Gulligt av Tess att hon skrev ett litet brev till han det var jätte fint.. = ) Hoppas att ni blir pigga snart, hoppas verkligen att Viktor blir bra snart inge kul när barnen är sjuka..

//Anna

2011-02-13 @ 21:30:46
Postat av: Anna Lundin

Dom är bra söta barnen.. = ) "Det var inte jag det bara blev så"

Jag går hela vintrarna här hemma med gympaskor och jag fryser inte. Men du är ju van lite andra temperaturer så du kanske kommer att tycka det är lite kallt.. Synd på eran kompis Göran.. Gulligt av Tess att hon skrev ett litet brev till han det var jätte fint.. = ) Hoppas att ni blir pigga snart, hoppas verkligen att Viktor blir bra snart inge kul när barnen är sjuka..

//Anna

2011-02-13 @ 21:31:08
Postat av: Birgitta

Jag gick i thailändska gympaskor i snö och minusgrader ett par dagar utan att frysa om tårna.

Du får väl låna ett par strumpor av Viktor.

2011-02-14 @ 08:08:43
Postat av: Linda, 4 barnsmamma

Usch, så kräksjukan har en rajd även i paradiset?:(



Hoppas ni mår bättre båda två och att badrummet är fixat igen, det var ju faktiskt lite dåligt att hon inte ens kunde sitta i det utan att det gick sönder hihi



Kramar till dig fina du

2011-02-15 @ 14:02:29
URL: http://www.uppochnervandahuset.se
Postat av: Beatrice, mamma till Devin & gravid i v. 23 ♥

Hahaha, hade hon bara satt sig i handfatet?! ;)

Barn är bra lustiga ibland! :D

2011-02-20 @ 18:25:41
URL: http://beabus87.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
ass="nav">
RSS 2.0