Vart är de friterade bananerna??

Jag kan ju inte direkt påstå att jag blev någon expert på kinamaten utav våra 5 dagar. Det enda jag kan säga är att 3 små rätter med friterade bananer inte fanns på menyn!

Jag åt slemmig soppa (nä, jag smakade och rynkade på näsan och började nästan ulka).


Jag åt Kinesisk Fastfood - Rainbow korv (hmmm, äckligt!)


Jag fick en fruktallrik på ett ställe som skulle behöva ett litet upplyft.


De gillar verkligen slemmig mat! Här slemmig kyckling, slemmiga grönsaker och Te.


Tacka vet jag IKEAs princess bakelse ;)


Hard Rock Café i Beijing får tyvärr inte många solar. Ingen direkt smakupplevelse.


Ja, det var i korta drag mina smakupplevelser i Kina ;)


Kommentarer
Postat av: Linda, 4 barnsmamma

Hihi, IKEA slår allt!

Det låter nästan som att kinamaten är godare här i sverige än i Kina, eller är det kanske inte kina mat vi äter här utan vi bara tror det?;)

Kramar

2011-02-26 @ 19:44:11
URL: http://www.uppochnervandahuset.se
Postat av: ♥ Anna S

Vad många Sara-bilder :).

Du får komma till Sthlm och äta "riktig" Kinamat.



Ang spel till Tess.

Danne köpte ett PSP (PlayStation portable) till henne förra året. Hon var för lliten då men fixar en del spel nu.

Annars verkar Nintendo DS vara mest populära.

När är det Tess fyller?

Nu snart va? Jag skulle ju vara lekledare på hennes kalas juuuuuuuuuu.



Puss

2011-02-26 @ 21:22:06
URL: http://ansobloggar.blogg.se/
Postat av: Sofia

Hmm jag tror jag håller mig till den "svenska" kina maten....



Nu ska vi ladda för skidtävling

Kram, kram Fia

2011-02-27 @ 09:05:02
Postat av: MiaGLis

Första gången jag var i Peking -97 ville jag ha friterade räkor men det fanns inte :). Förra året när vi var i Shanghai åt vi bara kinesisk en gång på 4 dagar... Resten åt vi på Pizzahut och thailändsk och japansk. Kinesisk mat är annorlunda i Kina t.om mot kinesisk mat i Thailand :)

2011-02-27 @ 10:51:03
URL: http://miaojulia.blogg.se/
Postat av: Beatrice, mamma till Devin och liten i magen ♥

Hm, ja.. Dem verkar ju inte ha lagt ner sin själ i matlagningen direkt :P haha.

2011-03-11 @ 08:47:01
URL: http://beabus87.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
ass="nav">
RSS 2.0