Lördagsgodis




Varför är det så gott med godis????

Man kan nästan tror att min dotter lever för lördagsgodiset. Hon frågar varje dag vad det är för dag och hur många dagar det är kvar till lördag. När lördagen anländer så det första hon frågar på morgonen är om det verkligen är lördag och när hon ska få sitt lördagsgodis.

Till saken hör att hon aldrig får det förens antingen på eftermiddagen eller efter middagen beroende på hur dagen ser ut.

Nu undrar jag när ni ger era barn lördagsgodis och har ni lördagsgodis eller får barnen äta godis lite då och då? Hur inhandlas godiset. Åker ni tillsammans varje lördag eller köper du godiset tidigare? Hur mycket godis får ditt/dina barn?


Saltlakrits är något man saknar i Krabi!

Hoppas ni får en härlig tisdag.
Kram
Sara

(bilderna lånade från saraimalmoe.blogg.se samt annaaxel.se)


Kommentarer
Postat av: Christina

Sitter på jobb och nu blev jag så godis sugen. Men jag har min tidiga dag, ska fika med syrran på stan. Har du någon aning om vad det kostar med inrikes flyg typ bangkok- krabi?

2009-10-06 @ 09:02:09
URL: http://grandmother.blogg.se/
Postat av: Malin

Jag har ingen karraktär alls! Tyvärr utan käkar alldeles för mycket godis. Men försöker att begränsa dotterns ätande (får äta i smyg alltså).



Men vi har aldrig haft lördagsgodis utan köpt när det passat, men heller aldrig upplevt något tjat kring godis? Och när hon väl fått så har hon bara ätit några godisar och sen varit nöjd..

2009-10-06 @ 10:07:34
URL: http://myissues.blogg.se/
Postat av: Anna Söderberg

Tjänare tjäjän.



Vi äter inte lördagsgodis. Nä, vi har fredagsmyyyyyys och då är antingen Nathalie med eller så köper jag lite godis till henne.

Eller så har vi glass eller popcorn.

Hon får bara en liten skål med kanske 10 bitar. Och hon nöjer sig faktiskt med det. Ibland lämnar hon tom kvar.

Det är annat mot mig det. Jag kan TRYCKA i mig huuuuur mycket smågodis som helst!

Igår tryckte jag i mig massa "gott & blandat" fast det inte ens var gott.... Knäpp - ja!



KRam

2009-10-06 @ 12:58:11
URL: http://ansobloggar.blogg.se/
Postat av: Linda

Tack för kommentaren inne hos mig coh tips ang dator, nu har många tipsat om acer så det ska jag absolut kika närmare på.



Våra barn äter lördagsgodis, men inte varje lördag och i väldigt varierande mängder.

Ibland bara en tablettask och ibland lan vi lyxa på med en jättepåse med lösgodis som dom alla 4 går lös på:)



Vad härligt det låter att bo i Thailand, det brukar jag alltid säga till gubben då jag känner mig lite less, att vi skulle bo i thailand:) Men kan tänka mig att vardagen kommer ikapp en endå.



Lägger till dig på Bloglovin och i min länklista



Kramar

2009-10-06 @ 13:35:24
URL: http://lindam.blogg.se/
Postat av: sara

Min man undrar när han kan börja jobba hos dig..hihi

Hans hjärna satte direkt igång och planera och längta :)

Vi är alla så sugna på att åka ner för att bo i Thailand ett tag...

2009-10-06 @ 16:01:01
URL: http://attbaravarasara.blogg.se/
Postat av: Gabbies

Jag har inga barn själv men min syster har 3 st. Hon har alltid låtit dem äta godis lite när dom vill o på så sätt så har det med godis inte blivit någon stor grej för dom. Tjejen som är äldst (10år) äter knappt godis alls idagsläget.

2009-10-06 @ 16:35:27
URL: http://gabbiesk.blogg.se/
Postat av: Therese

Åhhh den där bilden skulla jag inte sett, sitter nu med handen i en winegums påse ;-P Men luran äter sparsamt med godis, oftast endast lördag, men ibland fre och/eller söndag med beroende om mor/farföräldrar dyker upp med en liten tablettask. Men till vår glädje äter hon lika gärna äppelbitar eller nu clementiner :-) Njuter sålänge det varar ;-P Kram

2009-10-06 @ 20:47:01
URL: http://lurans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
ass="nav">
RSS 2.0