IKEA Phuket


Igår var jag inne på ett möbelvaruhus som rå-kopierat IKEA rakt över!

Då jag älskar IKEA och IKEA inte finns i Thailand så är detta möbelvaruhus det närmsta IKEA jag kan komma. Det var bl.a där jag inhandlade min nya frukskål igår.

Jag hittade även min blivande vardagsrumsmatta. Min man tokvägrade när jag ringde och berättade att jag hittat The One. När jag berättade att den var orange, luddig och kostade 8900 Baht (ca 1800 sek) så var det ett tvärt nej. Ni vet ett sådan nej som betyder NEJ. Så nu har jag vänt taktiken. Jag har sagt att jag önskar mig den i födelsedagspresent. Vi får se om det funkar. Det är inte säkert eftersom min man:
1. Inte tycker om orange.
2. Han tycker inte om luddiga mattor.
3. Han förstår inte varför man ska lägga 8900 Baht för en matta då vi redan har en matta idag.

Tyvärr så blev bilden inte alls rättvis, men här är den (den oranga i mitten):



Är det någon mer än jag som ser likheterna med IKEA??













Välkommen till Kopiornas land → Thailand!


Kommentarer
Postat av: Malin

Shit, vilket kopiavaruhus! ;) Men priserna (om alla håller mattornas prisklass) ligger lite i överkant va?



Såklart ni kommer att ha mattan hemma snart, en kvinnas list du vet!



Skönt att vara av med tandtrollen, "bara" att samla mod för att dra ut visdomständerna nu då?



Hälsar hon som har världens tandläkarfobi :S

Kram!

2009-09-15 @ 13:52:59
URL: http://myissues.blogg.se/
Postat av: Johanna

Oj, ja det var verkligen likt IKEA! Och jag tycker också att mattan var fin.



Kram

2009-09-15 @ 14:20:04
URL: http://cedersallad.blogg.se/
Postat av: Maria

Det var verkligen lika IKEA;-)

Åh den mattan liknar juh vår matta i vardagsrummet!

Orange är juh en sån uppiggande färg juh!

Kram ha det gott!!

2009-09-15 @ 19:00:30
URL: http://cupcake.blogg.se/
Postat av: Therese - Lurans blogg

Hej vännen! Oj, detta var ju ruggit likt IKEA, men jag gillar mattan jätte mycket, hade gärna haft en grön el orange här hemma ;-)



Älgjakten varar tills man skjuter sin tilldelning eller i vårt fall till sista januari, men då jagar man inte ändå pga all snö. Vi brukar sluta i okt/nov.



Själv laddar jag för en helv vecka i oktober, nu är det jobb som gäller till dess.



STOR kram vännen!

2009-09-15 @ 20:24:33
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Anonym

shit, det var ju nastan pinsamt likt!!

vi har det fint i Italien bortsett fran att vadret ar kasst. Kommer komma hem som en blekfis :)

Jobbigt nar mannen lixsom inte haller med. Men det finns sakert natt som du vet han vill ha sa du kan deala.

Igar tex lyckades jag lura till mig dom dyra vipp sakerna till badrummet mot att jag foljer med pa vintersemester :-)

kram kram

2009-09-16 @ 08:35:29
Postat av: Dahlarna

Ojoj - ja det var verkligen exakt som ikea! Hoppas att möblerna är OK. Undrar om Ikea gör något åt den kopieringen.... Ha det så bra!

2009-09-17 @ 23:13:19
URL: http://dahlarna.blogg.se/
Postat av: Mari

Undrar just vad Herr Ingvar tycker om detta??



Får det verkligen vara så men tydligen.



Fast det är ju bra för dej som inte kommer till nåt IKEA varuhus;-) Hoppas det är bra grejer.



Ha det så bäst!!!

2009-09-18 @ 09:52:39
URL: http://marityrenia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
ass="nav">
RSS 2.0