Vattenläckage

För ett par dagar sedan väckte Viktor mig och sa att det var massa vatten på deras toalettgolv. Mycket riktigt, det var vatten överallt och det rann även ut från väggen på 2 ställen.



Jag gick ut i trappan och japp, där var vattenfläckar på väggen.

Jag gick ner på bottenvåningen och japp, där var fläckar i innertaket.

Jag tittar på golvet och japp, där var vatten även där.

Bättre start på 1 advent kan man ha :(

Idag kom hantverkaren och knackade upp den första kakelplattan. Hur illa det är vet jag ännu inte. Har inte vågat fråga Maken.

Håll tummarna för att det inte är så illa!

_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _

För övrigt mår jag riktigt bra idag.

Vaknade inatt och baksmällan hade satt igång. Jag gick då upp och hällde i mig 1 liter vatten och 2 huvudvärkstabletter och la mig på spikmattan. När jag sedan vaknade imorse så gjorde ryggen så ont att huvudvärken kom i skymundan :)

_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _

Idag har jag haft utvecklingssamtal/kvartsamtal med Viktors fröken. Han är en riktigt duktig liten pojk som mamma Sara är mycket stolt över :)

Nästa vecka är det Tess tur. Det ska bli extra intressant med tanke på att hon har så många olika lärare och jag inte har samma kontakt med dem som med Viktors fröken. Tess började första klass i september så det är många nya ämnen.

Den här veckan har de "exams week" vilket innebär att de varje dag har prov. Idag har hon haft Thai samt Social Science. Imorgon har hon Engelska samt Franska. 

Nu ska jag sätta mig vid matbordet och tjata på min dotter att hon ska äta upp sin för®%#&Yade mat. Jag kan bli tokig! Idag har jag gjort spagetti och köttfärsås. Vilket barn äter inte detta?? ALLA utom min fisförnämda lilla fröken som rykar näsan åt all mat, suck.

Kram till den som vill ha,
Sara 

 

Kommentarer
Postat av: ♥ Anna S

Ja fy f_n rent ut sagt!!

Vattenläckage är INTE roligt!

Hoppas det inte är massa läckage där innanför väggen!!



Jodå... min fisförnäma dotter gillar inte heller köttfärssås! Hon sitter och pillar bort varje liten atom av köttfärsen från spaghettin!! SUCK!!



Urk, mår sissådär idag.

Kan somna stående...



Jag ville ha en kram och här får du en tillbaka

2010-12-01 @ 17:40:24
URL: http://ansobloggar.blogg.se/
Postat av: Therese - Sockenvägens Söta

Näääää läckage, fy så surt! Gunnar låter hälsa att sol å värme lockar mer för en liten groda än snålblåst p minus 15 grader... Kram!

2010-12-01 @ 17:56:58
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Linda

Men era stackare, vatten som kan göra så stor skada, hoppas det inte hunnit gjort det hos er utan att det går att fixa på ett smidigt sätt.



Kram

2010-12-01 @ 20:22:35
URL: http://www.uppochnervandahuset.se
Postat av: Li

Men gud så tråkigt! hoppas det såg värre ut än vad det var!

Roligt med bra utvecklingssamtal och vad mycket häftiga ämnen! Otroligt kul att läsa om dina barns skolgång (då jag sj pluggar till lärare)

läser hon tre språk? häftigt =O)

jobbiga med prov bara när man är så liten, eller?

Hoppas hon äter upp maten, jag tyckte det lät jättegott- men är nog inte lika kräsen som småa människor! =O)

spikmatta mot baksmälla alltså, det ska jag kommaihåg ;O)

2010-12-01 @ 21:20:07
URL: http://li-mitt-liv.blogspot.com
Postat av: Cilla

Näää??? Vilken himla otur med vattenläckage, allt som är nygjort också :-( Mycket trist för er. Hoppas det inte är så farligt iallafall.



Kram

2010-12-01 @ 22:04:35
URL: http://liamochneo.blogg.se/
Postat av: Louice

Nej usch vad tråkigt =( Hoppas att det löser sig och att det inte blir så farligt.



Vad kul att det går bra för dem i skolan, förstår om du är stolt.

Vissa dagar är min äldsta likadan vad det gäller mat, han ska inte äta, fastän det är ngt som spaghetti eller pannkaka eller så. Dem är roliga dem små liven.

Ha en bra dag! Kram

2010-12-02 @ 13:00:53
URL: http://mrsfunkys.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
ass="nav">
RSS 2.0