Här är jag!

Igår var jag, barnen och några vänner vid ett vattenfall som ligger strax utanför Krabi. Jag har inte varit där på flera, flera år. Det var ett perfekt väder - inte för varmt och inget regn.

Vi hade en otrolig tur för vi var helt själva där! Det finns många fördelar med att åka på utflykter under lågsäsongen. Här brukar det krylla utav både lokalbefolkningen och turister.


Viktor gillade att hoppa mellan stenarna och Tess fastnade för lianen som bildat en gunga.



Vad har vi mer hittat på under veckan? 

• Vi började skollovet med sjukstuga här hemma. Alla blev sjuka inklusive mig och Maken. Nu är alla friska igen :)

• Tess gamla klasskompis har varit här och lekt. De har flyttat till Phuket så det träffas inte så ofta längre.

• Vi har varit nere på stranden. 

• Tess har sovit över hos grannflickan.

• Jag och Viktor har hälsat på en kompis som bor i Singapore men har sitt sommarhus här. 

• Jag har beställt allt kakel och golv till huset.
• Jag har träffat snickaren som ska bygga vårat kök samt trappräcket. Trappräcket som normal ingår i huset var allt annat än snyggt OCH absolut inte säkert. Bara 80 cm högt och alldeles för brett mellan pinnarna. Förresten, är det någon som har en trapp där hemma? Vad har ni för höjd och avstånd mellan pinnarna????

• Vi har bakat kakor som inte blev goda.

Idag blir vi nog hemma. Grannflickan är över och leker med Tess. Viktor stackarn får inte vara med så jag får nog sätta mig och leka med honom en stund. Tågbanebygge nästa!

Hoppas allt är bra med er?!

Har ni fortfarande kalasväder i Sverige?? Jag tycker att ni ska få lite skitväder nu så att ni börjar längta till er vintersemester och att alla bokar in en Thailandsresa och då framförallt till Aonang. För här är det fortfarande stendött på turister och min stackars restaurang ekar tomt :(

Stor kram för den som vill ha ♥



Kommentarer
Postat av: Lotta

Hos oss är räcket till trappan (inomhus) ca 1 meter högt och det är precis 10 cm mellan pinnarna. Jag vet faktiskt inte vad våra säkerhetsföreskrifter säger...men vårt hus är byggt i mitten av sjuttiotalet. Hade jag pengar så skulle jag komma ner på stört o invadera din restaurang. Då fick ni fullt upp med hela min familj, haha =)

2010-07-23 @ 07:30:57
URL: http://esmeralda71.blogg.se/
Postat av: Fia

Vi har inte fått upp något trappräcke än.......

2010-07-23 @ 09:12:46
Postat av: Fia igen

Henke har lämnat in tipskupongen så vi bokar efter helgen :)

2010-07-23 @ 09:13:50
Postat av: Edvinsmamma - Nybliven tvåbarnsmamma ♥

Härliga bilder! Måste vara så mysigt för barnen att få växa upp som era barn gör :) Tänk så mycket dom får vara med om...och jag är säker på att Edvin skulle älska att kunna gå med barfotafötter o bara kalsonger året om :)

Kramar

2010-07-23 @ 09:37:15
URL: http://edvinsmamma.wordpress.com
Postat av: ♥ Anna Söderberg

Mhm så det är ditt fel att det är kallt här idag!! Grrr!



Det där vattenfallet får du gärna ta oss till när vi kommer :)) Tror Nathalie skulle älska det! Vi andra också såklart!

Har du kommit på nått mer på inköpslistan som jag ska ta med?

Kanske en snygg jumpsuit? ;)

Eller varför inte nån tunika, jag har ju några att välja på, hihi.



Puss & kram

VI LÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄNGTAR

2010-07-23 @ 15:17:22
URL: http://ansobloggar.blogg.se/
Postat av: Anonym

Oh vad härligt det ser ut! Vilka underbara bilder. Tänk att få växa upp så, jag skulle älska det och barnen likaså. Önskar att jag hade pengar och kunde boka en resa snart, men det får tyvärr vänta lite. Den som väntar på ngt gott.... =)

Ha en fortsatt trevlig helg!

Kramar

2010-07-24 @ 12:17:05
URL: http://rsfunkys.blogspot.com/
Postat av: Louice

Mitt namn försvann visst, men det var jag som skrev inlägget ovan =)

2010-07-24 @ 12:17:46
URL: http://mrsfunkys.blogspot.com/
Postat av: Jennifer - Lola May

Åh så mysigt! Hade nog också fastnat för den där lianen.. hehe Hur länge har dom sommarlov?



Ja ipad är superkul och beroendeframkallande, men mer en leksak än något man verkligen behöver. :) iPod hade inte suttit fel det heller. Är kameran bra?

2010-07-24 @ 13:08:20
URL: http://lolamay.blogg.se/
Postat av: Mia

Vilken mysig vattenfall. Skönt att ni mår bra nu. I helgen blev det sämre väder med regn. Typiskt oss att åka till Hagaparken när det regnar.

2010-07-25 @ 09:02:17
URL: http://miaojulia.blogg.se/
Postat av: Leia ♥

Hej!

Hur är det med dig?? :)

2010-07-25 @ 12:58:45
URL: http://leiabloggar.blogg.se/
Postat av: Therese - Sockenvägens Söta

Åh oj vilken raketfart ni har så här i början av ert sommarlov :-) Låter verkligen som om ni får ut det mesta av var dag, å bilderna är ljuvliga, ni lever verkligen i ett paradis!!!



Visst var korten från karusellerna från Åselemarknaden, något ni måste komma upp å besöka nån gång ;-)



KRAM

2010-07-25 @ 19:08:03
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Linda

Oj vad ni hunnit med, o vilka fina bilder,ser underbart vackert ut.



Vi sitter i husvagnen just nu så jag kan inte mäta men misst¨änker att mellan spjälorna kan det nog inte få vara mer än 10 cm och räcket bort ju vara 90 eller 100cm, hoppas nåogn har mer exakta uppgifter.



Klart ni ska ha en vit soffa, det äår supersmidigt jag menar kan vi ha de3t med 4 huliganer så kan ni det med bara 2:) Du får övertala maken.

Dom är ju superlätta att tvätta och man behöver inte vara rädd för att dem bleks heller.

Kramar

2010-07-25 @ 23:14:17
URL: http://www.uppochnervandahuset.se
Postat av: Beatrice - mamma till Devin ♥

Åh, där har jag och familjen också varit vid det vattenfallet :)

2010-07-28 @ 20:49:54
URL: http://beabus87.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
ass="nav">
RSS 2.0