Bebis besök och valpar

Nä, jag är inte gravid :) Vi är jättenöjda med 2 snorungar, jag menar underbara barn :)

Vi har haft bebis besök utav Phoo, dottern nr 1 (äldsta dottern) i thaifamilj. Så gosigt. Tess och Viktor ville självklart hålla lilla tjejen Johanna.



Ser ni våra fula galler på fönstrena! Jag hatar dem men är ett nödvändigt ont, för vår säkerhet. Av någon konstig anledning så sker alla inbrott nattetid när man ligger och sover. Jag vill inte vara med om det igen. Det var som en dålig mardröm som fortfarande förföljer oss.

Jag vet ännu inte hur vi kommer att göra i vårt nya hus. Jag vill verkligen inte ha galler. Jag tror att vi kommer att installera larm på varje enskilt fönster samt införskaffa oss en liten hund. Hund är vad alla rekommenderar oss men det är ett problem. Då kommer troligtvis inte vår thaifamilj på besök eftersom de är muslimer. Och muslimer får inte vidröra hundar (blöta hundar). Hundar är enligt deras religon smutsiga djur och går under klövdjur (som grisar och de äter inte griskött).

En sådan här liten hund är iallafall vad jag funderar på.




Någon som har en sådan hund eller har erfarenhet av dem? Några tips?


Kommentarer
Postat av: Beatrice

Dem hundarna är söta, men jag har hört att det är lite jobb med att fostra dem (?)

Oj, det är inte dåligt av en 5åring att behärska tre olika språk! Min syster är 8år och kan svenska, lite thailändska (hon förstår, men har svårare att tala Thai) och förstår ytterst lite engelska som dem lärt sig i skolan... (Min styvmor är från Thailand så min syster är halvthai.)

2010-03-26 @ 06:52:18
URL: http://beabus87.blogg.se/
Postat av: Elin - Mamma till Edvin och bebisen i magen ♥

Mys med bebisbesök!

Snusa bebis får man aldrig nog av :)



En sån vovve har jag också funderat på...tror att det är mycket hund i litet format o är ganska hård att uppfostra. Men har man tid o ork så får man säkert en underbar liten familjemedlem :)



Kramar

2010-03-26 @ 07:58:40
URL: http://edvinsmamma.wordpress.com
Postat av: Linda

Så mysigt med bibisgos.

Tråkigt att behöva ha galler för fönstren för att kunna känna sig trygg i sitt eget hem. Hund låter ju absolut som något för er, frågan är bara om en sådan liten avskräcker, du får satsa på en stoooor:)

Trevlig helg, Kram

2010-03-26 @ 08:00:25
URL: http://uppochnervandahuset.se
Postat av: Sara

Så mysigt med en liten bebis på besök :)

Kul att ni funderar på att skaffa vovve. Visste int eom att muslimer inte får röra hundar, nåt helt nytt för mig!

Tack för dina mail. Det är verkligen snällt av dig och inte ett dugg jobbigt!! Mannen och jag satt och planerade upp lite av resan nu på morgonen. Ska iväg till läkaren nu, så jag knåpar ihop ett litet mail senare idag om vad vi tänkt oss.

Ha en fortsatt skön dag

2010-03-26 @ 09:51:40
URL: http://attbaravarasara.blogg.se/
Postat av: Beatrice

Dem bor här i Sverige, men besöker Thailand 1-2 gånger om året och hälsar på Naowarats familj. Just nu är hennes bästa vän Kit här och hälsar på. Hon stannar till den 20 april vad jag förstått :)

2010-03-26 @ 10:17:45
URL: http://beabus87.blogg.se/
Postat av: Mamma Russin

hej hej..

så mysigt med bebis på besök..:) oj är det så mycket inbrott så ni måste ha galler? men det finns ju snygga galler med va? har ni råkat ut för det förrut?



101 ideer tidningen är jättebra, en massa med tips på pyssel för den inrednings tokige som jag är, hihi.. :)



nu sitter jag och vänter på linda med familj ska ramla in genom vår dörr. :)



KRAM

2010-03-26 @ 13:49:15
URL: http://enburkrussin.se
Postat av: Louice

Oh vad mysigt med bebis på besök =) Jag vill inte ha fler barn men jag snosar gärna på bebisar, finns det ngt mysigare =)

Vad jobbigt att det är så mkt inbrott, det är ju inte kul med galler på fönstrena, men vad gör man. Hund låter ju vettigt, men tråkigt om dem inte kan hälsa på er då. Den där hundrasen är i alla fall en fin ras, gillar dem skarpt. Så fina!



Önskar dig en fortsatt trevlig fredag och en skön helg! Kramar

2010-03-26 @ 14:42:46
URL: http://mrsfunkys.blogspot.com/
Postat av: ★svantes mamma★

Åååh så sött med små bebisar :)



Lycka till i tävlingen, kram

2010-03-26 @ 17:49:54
URL: http://nykick.blogg.se/
Postat av: Agnes

Härligt med bebis på besök :) Antar att det blev massa gos och mys med den lille.



Simon och jag var ganska insnöade på att skaffa oss en dvärgpincher för ett par år sedan. Det gick en i samma hundkurs som oss och vi blev båda tokkära i den. Men sen har det inte blivit av, får räcka med en vovve i taget :)



Kram

2010-03-26 @ 23:35:33
URL: http://agneslauedberg.blogspot.com/
Postat av: Anna

haha..vilken liten rackare...för mig är små hundar förknippat med att dom är ettriga och bjäbbiga...tycker du ska satsa på en labbe istället...

En gordon 2 kanske :)

Tycker dock ni ska satsa på hund...och larm....och kanske galler oxå så ni är säkra!!!

2010-03-27 @ 09:28:04
URL: http://spattanjansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
ass="nav">
RSS 2.0