Jag tog dagen!

Pricken och Thaiger före läggdags ikväll.


Redan imorse vaknade jag kände att det var en tråååkig och jobbig dag. Jag har tänkt på mamma mycket den sista tiden och saknaden har varit större än normalt. Har känt mig nära till gråts och faktiskt tyckt lite synd om mig själv för att min mamma inte finns här längre.

Efter mitt inlägg imorse så beslutade jag mig för att vända dagen. Jag drack upp mitt kaffe, tog min handväska och åkte in till Krabi. Där valde jag ut nytt golvkakel till restaurangens toaletter (som ska totalrenoveras i nästa vecka), köpte mjölkersättning till Thaiger och sedan gick jag till skoaffären och köpte 2 par skor.

Lyxade till med en KFC-lunch och därefter fortsatte jag shoppingen och shoppade 3 par shorts och 1 skärp. Jag hittade en handväska (som jag inte alls behöver. Förresten så behöver jag varken de 2 par skorna eller 3 par shortsen heller) men tyvärr så var den sönder och de hade inga fler.



Efter min shopping kändes allt så mycket bättre. Tänk vad lite shopping kan göra ;)

Jag åkte sedan vidare till ett PA-meeting (föräldrar möte) där vi diskuterade vad vi skulle vilja förändra och förbättre med skolan. Vi fick en lång lista på saker vi skulle vilja göra. När vi sedan åkte för att hämta våra barn blev vi alla glatt förvånade. De hade nämligen börjat riva en utav byggnaderna (som var jättedålig) och vi fick se layouten för den nya byggnaden. Det kommer att bli såå bra och vi är såå glada.

Dagen avslutades med pizza från min restaurang och nu ligger jag raklång och väntar på att nått roligt ska börja på TVn (vilket inte kommer att ske... det finns ingenting att se på).

Maken har åkt till Phuket och kommer hem på lördag igen. Barnen ligger redan sött och susar i våran säng. Jag kan ligga och titta på dem i timmar och lyssna till deras små andetag ♥


Kommentarer
Postat av: malin nihlberg

Kram till dig Sara!

2011-04-27 @ 18:54:46
Postat av: Ingela la la

Vad skönt att det känns lite bättre. Det är svårt när saknaden kommer över. Shopping kan göra underverk!



Jag kämpar på med mitt pluggande. Jag gillar när det går som på räls men det kan det ju inte alltid göra :)



Kram

2011-04-27 @ 19:41:34
URL: http://ingelalala.blogspot.com
Postat av: ♥ Anna S

Shopping är bra terapi ibland. Fina skor o shorts du fick tag på!

Bra att du kände att du ville vända dagen och att du också lyckades. Inte för det sagt att du saknar eller sörjer din mamma mindre.



Jag sitter i soffan med en supersnorig o hostig Nicole. Vi tittar på Pippi.

Vill egentligen sova middag med henne sen men jag tar en tur med vagnen ist.

Vill ut i det fina vädret och så MÅSTE jag börja röra på mig mer. Är stel o öm o sladdrig som en gammal tant!



Har en känsla som säger att jag saknar dig. Konstigt eftersom jag aldrig träffat dig :).



Kram tull fina du



2011-04-28 @ 10:46:24
URL: http://ansobloggar.blogg.se/
Postat av: Vendela

Skitsnygg blogg! Hur ofta brukar du uppdatera den?

2011-05-07 @ 10:22:37
URL: http://smsalåna.nu
Postat av: Elvira

Jag tycker att du har en skitfin blogg! Har du tid så slå även ett öga på min :).

2011-05-10 @ 20:48:27
URL: http://harmankardonreceiver.org
Postat av: Beatrice, mamma till Devin & liten i magen ♥

Shopping brukar bota det mesta tycker jag ;) Fina saker du köpte också!

2011-05-11 @ 20:29:01
URL: http://beabus87.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
ass="nav">
RSS 2.0