Mat, vatten och klädinsamling

Imorgon kommer jag och några av mina anställda åka ut till det mest drabbade området när det gäller översvämningarna, som skedde för några dagar sedan. Det sägs vara över 100 döda och fortfarande många saknade. Många hus var av enkel konstruktion och försvann helt med floderna. De som är kvar är fyllda med lera från golv till tak.

Imorgon bitti kommer min personal in tidigare och lagar mat och gör matlådor. Vattenflaskor ska inhandlas samt sortering av insamlade kläder. Det blir även ett stopp på Tesco för att inhandla bl.a underkläder.

Jag försöker involvera Tess och Viktor i vad vi gör och bad dem titta bland sina gosedjur om det ev. var någon/några som de skulle kunna tänka sig ge till de drabbade barnen.

Allt började jättebra och högen växte. Sedan kom frågan - Vem har jag fått det här gosedjuret ifrån? Är det mormor? Då minskade högen drastiskt. De ville absolut inte ge bort några som deras mormor gett dem. Vilket jag förstår. Även barnen försöker behålla mormor färskt i minnet.

Jag är ändå stolt över den lilla högen de fick ihop. De kramade och pussade alla djuren hejdå.


Kommentarer
Postat av: Maria

Vilka små hjältar du har! :)

2011-04-03 @ 16:12:43
URL: http://cupcake.blogg.se/
Postat av: ♥ Anna S

Du är bäst Sara!

Hälsa barnen att de är små hjältar också!!

Kram

2011-04-03 @ 21:04:12
URL: http://ansobloggar.blogg.se/
Postat av: Linda

Tycker det är jättebra att barnen involveras i sånt här, vad duktiga dom var som sorterade ut av sina gosedjur, men det är klart, vissa speciella med minnen vill man ju spara självklart.

Hoppas i når fram till dom drabbade och kan hjälpa dem, vilken fin insats!

Kramar

2011-04-04 @ 11:06:03
URL: http://uppochnervandahuset.se
Postat av: Mia

Vilken fin insats ni gör!

2011-04-04 @ 11:08:44
URL: http://miaojulia.blogg.se/
Postat av: Ingelalala

Vilket fantastiskt initiativ. Vad bra gjort av barnen att kunna skiljas från några gosedjur i varje fall. Ibland önskar jag att det var lättare att skicka iväg saker dit dom verkligen behövs för här finns ett överflöd.. Jag lämnar in lite nu och då men undrar ju såklart hur mycket som faktiskt kommer fram.



Bra jobbat!

Kram

2011-04-04 @ 13:50:47
URL: http://ingelalala.blogspot.com
Postat av: Li

Vad fint av er!

och extra fint av dig/er att engagera barnen.

Och ännu mera extra fint av barnen att ge bort gosedjur, det kan inte vara lätt.

2011-04-04 @ 16:53:12
URL: http://li-mitt-liv.blogspot.com
Postat av: Anna

vilka gullungar :)

2011-04-04 @ 18:17:27
URL: http://spattanjansson.blogg.se/
Postat av: mormor Majlis o morfar Kolle

va duktig du är som tar ett så fint initiativ och va snäll barnen är som ger bort av sina kompisar kram

2011-04-04 @ 18:49:53
Postat av: Therese - Sockenvägens Söta

Men så gulligt av dem att skänka mjukdjur, du formar dem till verkligen fina människor <3 KRAM!

2011-04-05 @ 12:21:22
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Mirja

Superfin grej ni gör, verkligen! och att involvera barnen är riktigt bra intiativ, riktiga små hjältar. Föröverigt har jag precis hittat din blogg och börjat läst när tiden finns, hur mysig som hellst! Inspereras massor! Har nämligen ett litet gny i magen, väntas med min thaipojkvän. Vi ä'r nu i sverige för att föda och samla lite pengar. Sen vill vi bosatta oss helt i thailand. Och att läsa din blogg ger en massa indperation att de faktiskt går jätte bra att ha barnen växa upp där. Superbra blogg! ni verkar ha supermysig familj, med goda hjärtan. Kram Mirja

2011-04-06 @ 19:53:43
Postat av: Sara - Thaison

Hej Mirja,

Tack för dina värmande ord!

Vad spännande med gryet och kommande flytt till Thailand. Vart kommer ni bosätta er? Som du ser går det ypperligt att bo med barnen i Thailand. Båda mina är t.om födda här och har aldrig bott i Sverige. Lycka till i framtiden och tack för din kommentar. Jätteskoj när läsarna lämnar en kommentar, precis som du.

Sara - Thaison

2011-04-07 @ 09:27:01
URL: http://thaison.blogg.se/
Postat av: Mirja

Super spännande! va inte planerat, men en superkul överraskning:) Har tidigare bott i phuket, senast var koh Lanta där jag då bodde tillsammans me karln min. Så planen är nog att föröska bosätta sig där, eller inne i Krabi. Oj, så häftigt! jaa, ingenting är omöjligt! och jag tror att växa upp i de landet av så mkt kärlek, gör otroligt gott för barnen! väldigt lärolik, får bra förståelser för andra kulturer och människor. Tack för svaret:) ta hand om er.

2011-04-10 @ 11:41:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
ass="nav">
RSS 2.0