IKEA Beijing



Jag har världens bästa Make!

Jag är en gammal IKEA:an. IKEA ligger mig varmt om hjärtat. Jag är uppväxt i hjärtat av IKEA dvs Älmhult. Jag har gått på den årliga julfrukosten och lyssnat på Ingvars tal. Jag har fått tillrätta viselse av honom men nästa sekund kramat om honom.

Före våran resa till Beijing så var Maken tydlig med att tala om att det inte kommer att bli något IKEA besök. Enligt hans mening ser alla likadana ut och har man sett 1 varuhus så har man sett alla. Jamen det är ju det som är hela grejen! Helt fantastiskt.

Men när vi väl kom till Kina så låg IKEA i bakhuvudet och gnagde och jag tänkte jag måste iallafall fråga någon om de känner till IKEA. Sagt och gjort, jag frågade vår lokalguide och hon sken upp och sa SJÄLVKLART! Där kan man titta på olika rum och välja ut det man vill ha. Sedan beställer man det och får det precis som i affären. Smidigt och bra tyckte hon.

När hon sedan berättade att IKEA inte låg långt ifrån vårat hotell, då visste jag. Jag har som sagt världens bästa Make :)

Tack för att du orkar stå ut med mina upptåg och tokiga idéer. Tack för att du bar mina 7 ramar som du tydligt sa att om jag nu måste köpa dem, så får du bära dem själv. 

Du är bäst (ibland)!


Kommentarer
Postat av: helena

Jag förstår dig precis. Nu är det bara 12 dagar kvar till Ikea öppnar här :)

2011-02-25 @ 07:25:50
URL: http://pysen73.blogspot.com
Postat av: Mamma Russin

hej gumman..:)



klart jag inte tar bort dig..:) underbart med ettt ikea besök, hihi..



stor kram

2011-02-25 @ 07:38:08
URL: http://enburkrussin.se
Postat av: ♥ Anna S

Hihi. Kärlek när den är som finast :).



Puss

2011-02-25 @ 08:20:52
URL: http://ansobloggar.blogg.se/
Postat av: Linda, 4 barnsmamma

Jajemen, BB lever:) www.tv11.se



Klart ni måste till IKEA då ni var så nära, han har helt klart förstått en kvinnas behov hihi



Trevlig helg, Kramar

2011-02-25 @ 09:47:40
URL: http://www.uppochnervandahuset.se
Postat av: Malin

Hej fina, fina Sara!



Vilket äventyr du varit på! :)



Och vilket humör Tess har ;) Tänk bara när hon blir tonåring... fniss.. Vilken tur hon inte gjorde illa sig!



Va fint ni fått i nya huset, härligt med poolen! Inte ett dugg avundssjuk. Här har jag Metern höga snöallar på uppfarten! :(



Kram & Trevlig helg!//

2011-02-25 @ 14:21:45
URL: http://malinteres.blogspot.com
Postat av: Mia

Sv: Tack så mycket för dina ord, det värmer.

Ja, vad duktig du är på att läsa thai, det är rätt betydelse.



Ang. Windsor Suites så var det första gången vi bodde där, har bott på Grand Mercure Park Avenue eller Queens park i soi 22 (soien bredvid) närmare parken. Vi fick rum i det gamla huset, ta inte det! Det är gammalt, ofräsch, vattnet var brunt när man satte på kranen. Om ni ska bo där se till att ni få rum i samma byggnad som receptionen. Det fick vi till slut, ett rum med sovrumsdel och vardagsrumsdel, bra om man har barn som ska sova tidigare än en själv :). Frukosten var inget vidare alls. Poolen var bra och det finns en bra italiensk restaurang brevid (enligt svägerskan en bra kedja) och en tysk restaurang-bageri mittemot om ni är sugna på västerländsk. Jag gillar dock inte omgivningen med barerna. Ganska ok, ca 10 min promenad, till Asoke BTS station. OK om man inte ska bo många nätter.



Nästa gång ska jag nog fortsätta bo på mitt favvoställe, Centre Point Silom, bra om man ska vara där längre tid, en studio med kök, mikro, kyl och tvättmaskin! Bra frukost, samma byggnad som Robinson, flodutsikt, närmare BTS mm. :)

2011-02-25 @ 19:46:51
URL: http://miaojulia.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
ass="nav">
RSS 2.0