Tess barnkalas

Måndag och åter på kontoret...

Lördag kväll skjutsade jag Bosse & Ingalill till flygplatsen. 2 veckor går fort när man har roligt! Hoppas att ni snart kommer tillbaks igen.

I fredags hade vi Tess barnkalas. Det var 19 barn och minst lika många vuxna. Kvällen började inte så bra. Det ösregnade! Som tur var slutade det efter en timme så vi kunde tillsist sitta ute och äta buffén.



Efter maten blev det lekar så som hoppa säck, skedleken, ballongleken och en lek där man ska blåsa upp en ballong därefter springa och blåsa på en hög med mjöl och slutligen äta en banan. Barnen skrattade och hade roligt.







Det blev självklart "fiskedamm" men de fick fiska direkt på golvet :) Alltid lika uppskattat inslag eftersom det bara är Tess & Viktor som har detta på sina kalas.



Och slutligen tårta, paketöppning och påtok förmycket läsk :) Jag lovade Tess för läääääääänge sedan att på hennes 6 års kalas ska hon få ha läsk. Och läsk blev det.





Kalaset hade jag på mina goda vänners restaurang. Det är en gammal båt de byggt om till en restaurang. Hur mysigt som helst!





Tess fick massa fina presenter. Något som toppade listan var nog den lilla sminkväskan med sitt allra första smink. Det var ögonskuggor, nagellack & läppglans. De två äldsta tjejerna hjälpte henne med en sminkning :)




Pricken över i:et var nog att Tess bästa kompis Josie fick sova över hemma hos oss. När klockan var 00.07 så tyckte jag att det var dags att släcka lampan. 06.30 var de inne hos mig nästa morgon. Kan tillägga att jag då inte sovit någonting pga migrän hela natten.

Jag masade mig iallafall upp och proppade kroppen full utav kaffe och tabletter och packade in alla barn och vuxna i bilen och åkte ner till stranden.



Igår var det storstädning på schemat.

Kan säga att jag låg raklång i soffan klockan 20.00 och somnade som en stock. Har nog inte rört mig under natten, så trött var jag.

 


Kommentarer
Postat av: helena

Så kul dom ser ut att ha :o)

2011-03-21 @ 06:57:27
URL: http://pysen73.blogspot.com
Postat av: Carolina

Det ser ut som ett helt fantastiskt kalas :-) kram

2011-03-21 @ 07:28:49
URL: http://carolina1979.se
Postat av: En pojkmammas vardag ♥

Åh vilket härligt kalas! Och första sminket är ju något stort!! Minns fortfarande när jag fick mitt :)

Kram

2011-03-21 @ 07:56:02
URL: http://edvinsmamma.wordpress.com
Postat av: Carina

Vilket härligt kalas !! Förstår nu att du haft fullt upp hela helgen, vi prövade att ringa men fick inget svar så vi försöker till helgen igen.

Hoppas att huvudvärken gått över och att ni får en härlig vecka.

Kram

Carina

2011-03-21 @ 08:24:49
Postat av: Carolina

Sv: Vår lille vovve finns ju tyvärr inte längre med oss men jag har bara gott att säga om rasen Chihuahua, de är underbara - barnkära och keliga, helt fantastiska. kram

2011-03-21 @ 09:18:06
URL: http://carolina1979.se
Postat av: Mamma Russin

hej vännen...

så roligt kalas ni haft, myssss... :) tråkigt att tiden går så fort när man har kärt besök..:(



kramkram

2011-03-21 @ 09:34:32
URL: http://enburkrussin.se
Postat av: Linda

Låter som hon haft ett toppenkalas.



Jag tror det är samma regler i Turkiet att det måste räcka 6 månader sedan hemkomst så det är bara att bege sig till farbror polisen och fixa nya, somsagt vi vill ju inte riskera att dom blir kvar:)



Kramar

2011-03-21 @ 16:07:28
URL: http://uppochnervandahuset.se
Postat av: Li

Åh så himla underbart kalas!

Jag skulle inte tacka nej till ett likadant!

Fiskdamm var längesen jag hörde talas om, förstår att det är/var uppskattat.

Ha en vän som sover över, det är nog lika uppskattat idag-iaf enligt mig =O)

Tråkigt med migrän, men den kanske smög sig på för att du haft så fullt upp?

Hoppas det känns bättre nu=O)

2011-03-21 @ 17:21:10
URL: http://li-mitt-liv.blogspot.com
Postat av: Beatrice, mamma till Devin och liten i magen ♥

Vilken underbart kalas! Och bilderna från stranden såg ju inte fel ut nu! Åååh vad jag läääängtar till sommaren!

2011-04-02 @ 13:22:20
URL: http://beabus87.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
ass="nav">
RSS 2.0