Bygga varuberg

Nu förstår jag varför det finns skyltar som säger
"Vänligen vänd streckkod mot kassörskan och stapla ej varorna"




Så här ser det ut varje gång jag går på affären, här i Thailand.

˜˜˜

Först måste jag tacka för alla härliga kommentarer. Det är ni som gör bloggandet så roligt! Tack!

˜˜˜

Viktor är så duktig med sin medicin. Han har fått 2 ögondroppar samt en kräm till ögat (+antibiotika och något mer skit). Ena ögondroppen svider jättemycket och han frågar varje gång om han verkligen behöver ta den. Varje gång får han samma svar och han säger att han vill gråta och så gråter han en skvätt.

˜˜˜

Det blev ingen sovmorgon trots att barnen är lediga från skolan. Barnen kom och väckte oss och vi fick följe med dem ner till bottenvåningen. Där väntade ett dukat bord. Barnen har gjort det igen - frukost! Det blev ostsmörgås utan smör (för det glömde) samt vatten till mig och en Chang öl till Maken, för det tycker pappa om. Sötfisarna :)

Idag borde vi städa huset men återigen, urk vad tråkigt. Vi måste även åka med Thaiger till veterinären för de obligatoriska sprutorna. Sedan kommer vi nog bara ta dagen som den kommer. Det blir nog inget poolhäng för det hänger stora gråa moln över himlen.

Njut av dagen och trevlig helg!


Kommentarer
Postat av: Anna S

Är det där ditt varuberg? Haha shame on you!

Jag har fått 6 timmars "sömn" med stånkande febrig "bebis" bredvid mig inatt.

Nu ligger vi i soffan o trängs.



Stackars stackars tappre Victor!

Kan inte vara kul med hans besvär i varma Thailand!

Hade inte varit kul här heller såklart...



Hoppas ni får en mysig familjehelg!!

Kramar i massor

2011-05-13 @ 06:18:11
URL: http://ansobloggar.blogg.se/
Postat av: Carolina

Jösses, är glad att jag inte jobbar i butik i Thailand. ;-) kram

2011-05-13 @ 06:18:28
URL: http://carolina1979.se
Postat av: Maria

Vad mysig med dukat bord:) Stackars Victor! Varför kan dom inte göra medicin som alltid smakar bra och som inte gör ont!!?? Hoppas ni får en bra helg!!Kram

2011-05-13 @ 08:50:36
URL: http://cupcake.blogg.se/
Postat av: Li

jag är en sån som alltid själv vänder streckkoderna till kassafolket och inte bygger berg, men det där berget var nog det största jag sett =)

Vilken duktig kille du/ni har!!!Måste verkligen vara jättetufft! =(

Överraskningsfrukost låter ju inte helt fel =)

trevlig helg!

2011-05-13 @ 14:49:49
URL: http://li-mitt-liv.blogspot.com
Postat av: Li

jag är en sån som alltid själv vänder streckkoderna till kassafolket och inte bygger berg, men det där berget var nog det största jag sett =)

Vilken duktig kille du/ni har!!!Måste verkligen vara jättetufft! =(

Överraskningsfrukost låter ju inte helt fel =)

trevlig helg!

2011-05-13 @ 14:50:25
URL: http://li-mitt-liv.blogspot.com
Postat av: Fia

Hej

Jag har lärt Johan hur man gör sån där sockerkant på glasen som alltid morfar och Annelie gjorde när de bjöd på en "barndrink". Han ville göra ett sånt glas till Henke när han skulle bjuda på öl en gång, bra tänkt men lite tokigt kanske.....

2011-05-13 @ 15:06:37
Postat av: Anna

hörrdu vad har hänt med städtanten.? inte skaffat någon ny...?

2011-05-13 @ 18:59:29
URL: http://spattanjansson.blogg.se/
Postat av: kolle morfar

Ja det är tuffa tag att vara småbarns förälder och det är ju bara att kämpa på. Men en stor tröet att dom tillslut är så stora att dom flyttar hemifrån.Hämska tanke !!!!!

2011-05-14 @ 17:46:41
Postat av: Therese

Har följt din blogg ett bra tag.. Är släkt med www.attbaravarasara.blogg.se

Nu ska vi snart åka till Thailand=) Första gången för oss. vad tycker du om shoppingen i Pataya? Jämför med Bangkok?

2011-05-15 @ 10:34:55
URL: http://www.tessobella.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
ass="nav">
RSS 2.0