Har du sett en Panda?




Det har jag :)



Pandan ovan stod jag bara 2-3 meter ifrån. Hur söt som helst och man skulle bara vilja hoppa in och krama den.

I Chiang Mai har de pandor och det finns en som är extra känd som heter Lin Ping (första bilden). Lin Ping har en egen TV-kanal med live-sändning 24 timmar om dygnet. Han är känd då han är en utav få (kanske t.om den enda i världen) som kommit till världen genom provrörsbefruktning.

För bara ett par månader sedan fick Thailand det glada beskedet att Pandan Lin Ping får stanna kvar i ytterligare 2 år. Tydligen ska samtliga pandor, efter 2 års ålder, återlämnas till Kina. Alla pandor som finns runtom i världen tillhör Kina och är bara till låns.



Faschinerande djur som jag är glad att jag fått se :)


Kommentarer
Postat av: En pojkmammas vardag ♥

Sån söt! Häftigt att stå så nära. Men liiite tuffare var det ändå när du stod och kramades med tigern ;)



Mina föräldrar har nog varit ganska försiktig med våra saker .. eller så är det jag som cyklat lugnt på min cykel. Brödernas cyklar är det mest bara skrot kvar av ;)

Roligt att du är med och tävlar inne hos mig också!



Kram & Lycka till

2011-05-12 @ 08:04:29
URL: http://edvinsmamma.wordpress.com
Postat av: Maria

Vilka otrolig djur Pandor är!! Skulle så gärna vilja se en live :)

2011-05-13 @ 08:49:04
URL: http://cupcake.blogg.se/
Postat av: Beatrice, mamma till Devin & liten i magen ♥

Men så sööt! :)

2011-05-19 @ 13:13:40
URL: http://beabus87.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
ass="nav">
RSS 2.0