Thailändskt bröllop

Bröllop i Thailand skiljer sig VÄLDIGT mycket ifrån våra i Sverige. Vet inte ens vart jag ska börja då ALLT är annorlunda.

Kan först berätta att brudparet gifte sig redan för 2 veckor sedan och idag hade de bara festen. Bara det säger ju att det är annorlunda :)

Bröllopsfest fungerar ungefär som Öppet Hus. Man får komma, som i det här fallet, mellan 9-15. Man kommer, man hälsar på alla, knäpper kort tillsammans med brudparet, ger dem ett kuvert med pengar, äter mat och sedan tackar man för sig och åker hem. Det är inte ovanligt att man får med sig en liten plaspåse med mat.


Yuhanna och Riski


Yuhanna och Riski med sina mammor.


Stora wokpannor och grytor där alla i familjen och grannarna hjälper till. Ett normalt thaibröllop har mellan 100-200 personer som kommer och äter. Är man från en fin (läs rik) familj så är det inte ovanligt med 500-1000 personer.




Brudparet

Nu ska jag gå upp och gosa med Viktor. Tess har jag inte sett sedan imorse. Hon skulle följa med en kompis till stranden ett par timmar. Dessa timmar har blivit till många timmar och nu ska hon även sova över hos kompisen.

Trevlig helg!


Kommentarer
Postat av: Li

Vad spännande! =)

2011-05-21 @ 19:11:56
URL: http://li-mitt-liv.blogspot.com
Postat av: helena

Riski ser ut att vara mycket äldre än johanna :)



Fina ni är du och mamma :)

2011-05-21 @ 19:31:09
URL: http://pysen73.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
ass="nav">
RSS 2.0