Änglar & Demoner

Ibland beskriver en bild mer och bättre än ord....

 


...och en bild kan spegla hur man känner.

Fast den här bilden speglar absolut inte hur jag känner idag. Idag är jag full av kärlek och mina barn är fortfarande små änglar :) 

Fast ska ärligheten fram så längtar jag till barnens skola börjar igen, på måndag. Det kan bli lite väl intensivt att umgås med sina änglar 24 timmar om dygnet i flera veckor i rad. Så känner iallafall jag! Jag kan se tydligt att kidzen saknar sina rutiner, sina kompisar, andra vuxna så som sina lärare. Att alltid vara med mamma kan bli påfrestande för båda parterna. Jag hör mig själv tjata mer än vanligt och mitt tålamod blir kortare och kortare.

Nu är jag övertygad om att några säkert kommer protestera och inte hålla med mig. Fine, vi är alla olika. Jag vet bara att jag blir en mycket bättre mamma om jag får lite egen tid för att fylla på föräldrarbatteriet.

Har jag fel??

Kram på er,
Sara
Ps. Föräldrarfiltret stängdes av en stund när bilden behandlades i photoshop ;) Ds


Kommentarer
Postat av: Therese - Lurans blogg

Helhärlig bild, man förstå ju att det är med glimten i ögat - och jag håller med dig! När jag och mannen fick ett par timmar i skogen utan att vara mamma och pappa utan bara magnus och therese så var det verkligen skönt. Man behöver det emellanåt för att sedan orka vara en påhittig och glad mamma igen! Kram (igen!)

2009-08-24 @ 19:01:13
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Therese

Åhh jag håller med dig till 100% - även om man är förälder så behöver man egen tid och egna upplevelser för att bli en bättre förälder och för att känna sig tillfredställd med sig själv och livet..



Jag är nyfiken på din restaurang - har du en hemsida?

Ta hand om dig och njut av kaffet.. ;-)



Så du tycker INTE jag ska måla luckorna?? Tror du är den första som någonsinsagt det - härligt med en annan synvinkel..=)

2009-08-24 @ 20:28:40
URL: http://smastadslivet.blogg.se/
Postat av: jasse

Haha helskön bild..

2009-08-27 @ 08:27:47
URL: http://jassenilsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
ass="nav">
RSS 2.0