Koh Hong

Idag är kindergarten stängd då det är en röd dag i Thailand. Jag har lovat barnen att åka ner till stranden och bada. Jag vet inte vad det är som håller på att hända men så här mycket har jag inte badat sedan mamma och Bosse var här i April. På tal om Bosse - min plastpappa - han kommer snart hit och det längtar vi alla till!!!

Igår träffade jag en gammal kompis från Hultet. Vi har inte setts på flera år men när vi väl träffades så kändes det som om det var ett par veckor sedan. Visst är det konstigt att med vissa människor så klickar det direkt oavsett hur lång tid det har gått mellan träffarna.

Hon och hennes familj frågade mig om jag ville följa med ut på någon ö idag, men där gick gränsen. Visst det är fantastiskt vackert på Koh Hong (där de skulle åka efter rådfrågande av mig). Klart vatten, pudervit sandstrand, vacker vy osv men nä, en heldag på stranden är för mycket för mig. Men visst är det vackert?!

 

Jag är väldigt bekväm av mig och att åka ner till Aonang stranden och Massage nr8 passar mig perfekt. Där känner sig barnen hemma och kan leka i skuggan. Jag kan koppla av med en massage. Sedan ta en kopp kaffe och äta en nyplockad och färskt uppskuren ananas. Det passar mig kalas!



Bilden ovan är tagen när vi var där i måndags. Barnen sitter och äter lunch tillsammans med Oy - vår ängel som hjälper oss med barnen. Hon var hemma igår kväll, när både jag och Stefan jobbade. Jag vet inte vad jag skulle göra utan henne. Nu är hon höggravid och börjar bli trött men jag hoppas att hon orkar jobba ett tag till.

Nä, nu börjar barnen tjata om att få åka till stranden. Jag får väl ta och rycka upp mig och klä på mig.

Stor kram till alla som vill ha!
Sara

Kommentarer
Postat av: Anna Söderberg

Konstigt hur man kan lessna på att vara på en sån vacker strand som den du visar!!

Men så är ju du lite kokkobello också ;)



Sitter o äter frukost i mörker här. Ska snart pinna iväg till dagis.



Puss

2009-12-10 @ 08:16:01
URL: http://ansobloggar.blogg.se/
Postat av: Carina

Åh underbara Hong jättevackert ställe!! Hälsa så mycket till Bosse!!

Kram

Carina

2009-12-10 @ 10:09:20
Postat av: Linda

Vilka underbara bilder, guud jag vill också åka till thailand. Synd det ska varta så hutlöst dyrt.

Ha det gott i värmen, Kram

2009-12-10 @ 10:17:25
URL: http://uppochnervandahuset.se
Postat av: Malin

Hej du galning!

För vem mer än du säger nej till en heldag på en paradisö??



Jag har just klivt upp, klockan är 11 i svedala, jag fick ny medicin i går och den nockade mig visst hel hoppas at den har någon annan (önskad effekt också). Så nu ska jag sätta liiite fart och ta tag i dagen!



Kram kram

2009-12-10 @ 11:05:57
URL: http://myissues.blogg.se/
Postat av: sara

Åhh vilket underbart ställe. Längtar!!!

Vi har börjat titta lite på resor till nästa år. Men flygresorna är fortfarande lite för dyra. De brukar sjunka efter nyår :)

Idag ska jag mysa med en sjuk liten son, han är hemma från skolan idag.

Kram kram (igen)

2009-12-11 @ 08:59:40
URL: http://attbaravarasara.blogg.se/
Postat av: Anna

alltså du är lite knäpp stumpan...som tackar nej till nått sånt... :)

nu sticker jag till Ronneby brunn för lite massage och julshow. puss och kram

2009-12-11 @ 12:06:19
URL: http://spattanjansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
ass="nav">
RSS 2.0