Måndag men känns som söndag

Igår när mannen äntligen titta färdigt på den fruktansvärt dåliga filmen, så rotade vi runt i TV-skåpet. Där hittades ett gäng DVD-filmer som mamma spelat in åt oss. Så det blev hela 2 Beck-filmer på raken. Jag hann somna 2 ggr men missade bara slutet på ena filmen (den första),hehe.

Idag har kidsen skollov. Det var ju Kungens födelsedag i lördags och då får man ledigt idag istället. Så det känns verkligen som en söndag i repris. Jag sitter med mitt morgonkaffe. Barnen har ätit frukost och sitter nu i deras lekhörna och leker med Duplo. Gisses vilken bra leksak! Duplo måste ha vunnit årets pris många gånger.

I dagen paketkalender fick kidsen en varsin glassbiljett och de blev jätteglada. Så någon gång under dagen blir det glass. Troligtvis en sväng till stranden oxå. Jag har lovat min thaifamilj att jag ska fixa lunch åt dem från min restaurang. 2 stycken av systrarna är gravida och har fått "cravings" för min Fried rice with chicken,hehe.

Jag måste även ner och jobba en kort sväng. Det är nått tjaffs mellan personalen. Vet inte vad det rör sig om men jag måste lösa det innan det eskilerar. Jag tror att det bara är en bagatell (i mitt tycke men inte personalen). Det som jag hört är att en ny staff har tillrättavisat en gammal staff. Det kanske inte låter så farligt men här är det inte okey. Det finns en osynlig herarki som följs till 100%. Ibland är det verkligen som att ha ett gäng fjortisar att ta hand om.

Nä, nu ska jag duscha samt väcka mannen.

Önskar er alla en härlig måndag.

Kram från solen,
Sara


Kommentarer
Postat av: Carolina

Ojoj, låter helt klart annorlunda... hoppas det löser sig!

Ett par Crocs Original finns i dagens lucka, finns både till vuxna och barn - kika gärna in och var med! kram

2009-12-07 @ 09:38:12
URL: http://carolina1979.se
Postat av: Anna Söderberg

Ni firar väl Kungen ordentligt idag!!!??

På med paljetttunikan och flipflopen!



Löste det sig med fjårtispersonalen?



KRAMS

2009-12-07 @ 12:45:07
URL: http://ansobloggar.blogg.se/
Postat av: Sockenvägens Söta

Hi, hi du har det inte lätt Sara, mamma til lbarnen + personalen ler hoppas det löser sig! Kramis

2009-12-07 @ 13:18:59
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Anonym

Hej,



Tack för en trevlig och inspirerande blogg.

Hade varit kul att veta lite mer om er och hur ni hamnade i Thailand :)



Bloggläsare

2009-12-07 @ 15:49:18
Postat av: Anna Söderberg

Hallå, det är tisdag idag. Vilken dag tycker du att det känns som? Va va va?



Kraaaaaaaaaaaaaaaam

2009-12-08 @ 12:29:34
URL: http://ansobloggar.blogg.se/
Postat av: Sockenvägens Söta

Kom just från min BM, herregud mindre än 10 v kvar... har varit och tagit de sista proverna osv, + att jag och mannen gått igenom förlossning och andning, men det ska vi får göra mer ordentligt om några veckor till. Jisses så fort detta har gått!!!



Ni må kanske inte ha snö gubbar, men sandgubbar kanske? Kramis! :-)

2009-12-08 @ 12:41:32
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Anna Söderberg

Det var ju det jag mena juuu, att det är tisdag och du inte skrivit nått på bloggen än, juuuuuu.

Puss på dig trögo

2009-12-08 @ 12:57:27
URL: http://ansobloggar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
ass="nav">
RSS 2.0