Citron maräng paj


Fredag och om några timmar är det dags för fredags beach volleyboll och sedan ska vi vidare hem till en lärare på skolan. Hon har blivit en god vän till mig den senaste tiden. Hon är lärare på Tess skola men Tess har henne bara på datalektionerna. Annars har hon mest franska och matte (hon är från frankrike). Iallafall, henne och hennes familj ska vi hem till ikväll. Jag vet inte hur många vi blir då hela gänget som spelar beachvolley är ditbjudna. Det blir knytkalas.

Det hela är egentligen "mitt fel". Allt började med att jag hörde rykte om att hon bakade en helt underbart god citron maräng paj. Jag har tjatat om den här pajen i flera veckor och igår lämnade jag över en påse med citroner till henne. Hon fattade vinken och vi bestämde oss för att fixa ett knytkalas. Att bara äta citron maräng paj till middag kanske inte blir så lyckat. Jag ska ta med mig ett stort fat med potatissallad.
 
Imorgon kommer Oy hem till oss och passar barnen (och städar av det värsta-me like). Både jag och mannen måste jobba samt efter jobbet så tänkte jag ta med min make ut och äta middag, fast det vet han inte om ännu. 

Söndag så ryktas det om att vi är ett gäng som ska träffas och baka pizza tillsammans. Det är en annan fransman som påstår sig själv vara en grym pizzabagare och då sa jag: Det tror jag inte förens jag får provsmaka. Så även här är jag boven i det hela,hehehe. Jag och min kanadensiska väninna fixar "påläggen" på pizzan, en annan fixar dricka och fransmannen bakar. Vi ska nog vara hemma hos Schweizaren med det enorma 700m2 huset. För då kan alla barnen bada i poolen och det finns gott om utrymmer för att leka.

Önskar er alla en riktigt härlig helg och jag hoppas att ni får fint sommarväder!
Kraaaaaaaam



Kommentarer
Postat av: Therese - Lurans blogg

Citron paj... pizza... oj... gissa om man blir sugen?! Jag som ska börja mitt "nya liv" för fytiotolfte gången ;-) Hi,hi. Du är sannerligen rik i ditt ursprung, härligt! Önskar dig/er en toppen fin helg. Kram kram

2009-06-26 @ 10:28:52
URL: http://lurans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
ass="nav">
RSS 2.0