Pimp My Restroom!!!



Nu börjar alla förberedelser inför kommande högsäsong. Alla är förväntasfulla och det snickras och fixas överallt i turistsamhället. Detta gäller även mig själv och min restaurang.

Alla förslag är hjärtligt välkommna!!! Det är bara din fantasi som sätter gränserna (och min plånbok).

Jag vill inte göra några ombyggnationer bara dekoration så som måla väggar ev. byta spegel, handfat, tavlor. Helt enkelt fräscha till det hela och byta utseende.



Jag vill även göra något med toalettgången som är ca 8 meter lång och väldigt smal. Så jag funderar på att göra något på väggen längst bort (den man går emot).

Alla inredningstokiga bloggare - Hjälp mig!!

PS. Jag lovar att den som kommer med bästa förslaget bjuds på en brakmiddag på min restaurang! Välkomna till underbara Krabi - Thailand DS


Kommentarer
Postat av: MiaMaria

Hejsan!



Tack för titten hos mig och tack!!!!



Det var en väldans lång korridor....en idé att skriva på väggen...engelska, svenska...så att texten snirklar sig som en orm längs hela väggen...text svart....



Toaletten....tycker jag ser fräsch ut...kanske en svart spegel...bred ram...ett skynke under tvättstället...svart eller svart o vit randigt....

Kanske någon tavellist på vägg med ljuskoppar/lampetter...brevid spegel..så att ingen stöter på dem så att det ramlar ner....



Toaletten...en svart sits om du kan få tag på...en STOR tavla bakom toaletten...handskriven/eller ngt vackert...med något speciellt.....



En ljusslinga ngn stans skulle ju vara vackert...



Lycka till med ditt projekt....



MiaMaria

Postat av: Anna Söderberg

Ojojojhär gäller det att tänka till :)

Brakmiddag på restaurangen har jag gärna innestående tills vi kommer nästa gång :)



Ngt snyggt svenskt väggord (jag kan köpa och skicka) vid spegeln och sen lite snygga "wallisar" på den lååååånga väggen. Finns massor med fina sånna på tex http://www.shoppaloss.se/wallies.

Kanske ngt som döljer rör och annat bredvid toan och under handfatet?!



Lycka till!!

KRAM



Ps, kanske finns massa fint på Ikeakopian?

2009-09-16 @ 10:24:59
URL: http://ansobloggar.blogg.se/
Postat av: Maria

Håller med ovanstående kommentarer=) Snygga wallisar sen kan man alltid måla med lite mörkare färg längst bort så känns inte korridoren lika lång.

skulle bli fint med ett skynke så man slipper se rören till handfatet. Man kan ju använda sig av tygliknande vaxduk, det går jätte bra att sy i det så kan man lätt torka av det om det blir skitigt.

ngt fint ovanför toaletten så det inte känns så sterilt. Kanske en hylla/tavellist som man kan ställa doftljus på så det luktar fräscht. Man kan juh även ställa en tavla där eller bokstäver=)

Det kan nog vara snyggt att hålla dig till svart/vitt =)

Kram Maria

2009-09-16 @ 10:47:35
URL: http://cupcake.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
ass="nav">
RSS 2.0