Min smarta 4-åring....



Dagens kommentarer från min 4,5 år gamla dotter:

♥På väg hem från skolan:
Dottern:
- Mamma kan jag få en riktig mobiltelefon? En sån som man kan ringa på riktigt med.
Mitt svar:
- Hehhee, närru lilla tjejen. Det kan du inte få. Och förresten, vad skulle du göra med den isåfall?
Dottern:
- Ringa så klart!
Mitt svar:
- Nä det kan du inte få.
Dottern:
- Taskigt!

♥Vid middagen ikväll. Dottern arg för att hon måste äta upp maten.
Dottern:
- Men snälla mamma. Jag orkar inte. Jag vill ha någon annan mat. Det här är inte min favoritmat.
Mitt svar:
- Nej det kan du inte få. Hur skulle det se ut om alla skulle äta olika maträtter?
Dottern:
- Jamen vad gör det?
Mitt svar:
- Så du menar att jag ska stå och laga 4 olika favoriträtter varje kväll?
Dottern:
- Men mamma, du lagar ju faktiskt inte maten. Vi hämtar den ju från din restaurang!
Mitt svar:
- Ja, mhmmmhhmm. Ja men nu är det så här. Vi äter alla samma maträtt och sitter tillsammans.
Dottern:
- Åhhhhhhhhhhhhhh, jag vill byta mamma! Jag tror vi tog med oss fel mamma från Sverige!


Kommentarer
Postat av: Kattis

TESS!! Du är helt underbar :-D hahahahahahahaha

2009-09-09 @ 14:24:16
Postat av: Jasse

Va kul att du titta in till mig :) Japp, den blev klar, men vilket jobb! Men kul sen när den kommer! Kram

2009-09-09 @ 14:54:57
URL: http://jassenilsson.blogg.se/
Postat av: Jennie

Ha ha ha... hon hade alltså redan glömt den fina cykel hon fick igår... av sin mamma gissar jag :)

Kram kram

2009-09-10 @ 07:47:54
Postat av: Therese - Lurans blogg

Åhhh så underbar hon är, tack för ett riktigt skratt, det behövdes. Jag är friskare nu, men har just hämtat hem en febrig Lura från dagis som somnat bredvid mig i soffan. Blir knepigt att pussla i morgon så vi kan åka på ul, barn får inte följa med, men mormor ställer nog upp som tur är. KRAM!

2009-09-10 @ 12:11:31
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Therese

Barn är det ärligaste och härligaste varelser som finns - bara en 4,5 åring kan säga sådär och man ler åt det..=) Njut av dina underbara barn!!!



Alt bra med dig annars - skönt med vardagen tillbaka? Hur går det med restaurangen, börjar komma lite turister ännu?

Kram

2009-09-10 @ 19:52:08
URL: http://smastadslivet.blogg.se/
Postat av: Anna

haha...vilken tjej :)

Fin cykel hon fått oxå!

Imorgon drar vi till Italien, jag har med mig datorn så jag kikar nog in och se hur du har det. Må väl gumman.

Kram kram

2009-09-10 @ 22:34:58
URL: http://spattanjansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
ass="nav">
RSS 2.0