Immigration Krabi



Klockan 19.30 ikväll slog det mig att vi inte ansökt om något Re-entry-visa. Jag och Stefan har ett speciellt visum som tar ganska många år att få. Vi behöver inte lämna landet för att söka nytt visum utan kan göra allt på plats här i Thailand. Vi behöver bara göra det 1 gång om året. Kravet är att OM man har detta visum så krävs det att man "ansöker om att få lämna landet" och då får en stämpel i passet. (Gör man inte det så förlorar man hela visumet). Detta har inte vi ansökt om!

OCH jag kommer på det halv åtta på kvällen. Vi ska åka härifrån kl.06.00 imorgonbitti. K-A-T-A-S-T-R-O-F (nr 2 idag). Det är omöjligt för oss att fixa detta.

OM vi inte har stämpel så innebär det väldigt många problem. Vi kommer tillbaks till Thailand utan visum = arbetstillstånden blir cancellerade = vem ska skriva under alla dokument för företaget? Det innebär oxå att vi måste börja om hela proceduren att få visumet (som jag nämnde tidigare har tagit oss flera år att få). Samt arbetstillståndet blir cancellerat. Vi måste även åka på visumresa. Och för att inte glömma nämna hur kostsamt det blir.

NU har vi väldigt bra kontakt med myndigheterna här och särskilt Immigrationsverket i Krabi. Så chefen på Immigrationen har nu åkt in dit och öppnat kontoret för att vi ska kunna fixa vår stämpel i passet. Helt otroligt!!! Klockan är nu strax efter 23.00 här och jag funderar vilken myndighet i Sverige som skulle ha gjort något liknande??

Jag vet bara en sak. Jag ska köpa en fin present åt chefen på Immigrationsverket!!

Kommentarer
Postat av: Sara

Åhh vilken tur ni hade! Något sådant skulle ju aldrig hänt i Sverige!!

Hoppas allt går bra imorgon och när ni kommer tillbaka, nu när ni har er stämpel. Hoppas du hittar något fint till chefen där. Och att du hittar en massa fint till dig själv med ;)

Kram!

2010-04-07 @ 19:46:57
URL: http://attbaravarasara.blogg.se/
Postat av: Elin - Mamma till Edvin och bebisen i magen ♥

vilken tur!

Typsikt att komma på något så viktigt så sent...låter som något jag skulle lyckas med :)



Ha en fin resa imorgon!

Kram kram

2010-04-07 @ 20:30:59
URL: http://edvinsmamma.wordpress.com
Postat av: Louice

Vad skönt att det ordnade sig ändå, men jobbigt när man kommer på vad man glömt och inser att det kanske inte går att fixa. Vilken tur ni hade! =) Nej, i Sverige skulle det aldrig kunna hända, vem skulle ställa upp så sent.

Hoppas att allt går bra på resan och att ni får fem härliga och underbara dagar.

Sköt om er! Kramar

2010-04-08 @ 08:37:40
URL: http://mrsfunkys.blogspot.com/
Postat av: Nancy

hej

vilken tur att det ordnade sig. jag kan verkligen sätta mig in i din panik känsla. Köp nu något fint till mannen. Det är han så värd. Och ha en skön resa.

hils Nancy

2010-04-08 @ 10:41:17
URL: http://resdamm.blogg.se/
Postat av: Tess

Hej vännen

Ojsan hoppsan, vilken tur du kom på det! Hade verkligen fått panik...jag har ingen susning hur det går till...Vilken chef på immigrationsverket! Oj! Ja du får köpa honom en blomma eller två. ;)

Hoppas du har det bra!

Kram kram

2010-04-08 @ 15:07:53
URL: http://tessbloggar.blogg.se/
Postat av: Jennie

Något från IKEA kanske ;)

kram kram

2010-04-09 @ 14:45:03
Postat av: Linda

Men oj vilken tur ni hade, som du säger inte skulle någon ens komma på tanken att göra något sådant i sverige, inte en chans,

Har varit lite dålig på att kommentera i det sista, ska bli bättring, lovar:)

Kramar

2010-04-10 @ 23:15:22
URL: http://uppochnervandahuset.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
ass="nav">
RSS 2.0