Raffels och bloggtorka

Hej,

Känner mig så tråkig. Känner absolut ingen blogginspiration trots att jag har massor att skriva om. Hur många roligheter som helst ifrån Singpore med shopping, Mässan och all god mat. Sedan hade vi Songkran. Samt att det alltid finns något att skriva om idioterna till rödtröjor i Bangkok! Eller flygkaoset som sker i Europa.

Men har man bloggtorka så har man. Jag hoppas att skriveriet kommer igång i nästa veckan när barnens kindergarten öppnar igen.

♦♦♦♦♦♦♦♦♦


Det sista stoppet i Singapore var turistfällan Raffles. Det var mitt tredje besök där. För 29 Singaporedollar (145 kr) får man den klassiska drinken Singapore Sling (går man andra sidan vägen så kostar den hälften...). Eftersom jag inte tycker om drinkar så höll jag mig till en kall Carlsberg :) Rena festen eftersom vi inte har Carlsberg i Thailand.







Raffles "Long Bar" är känd för sin drink OCH att man får slänga skalet till jordnötterna på golvet. Som du säkert hört talas om så är Singapore en extremt ren och snygg stad. Du kan inte hitta något skräp på marken och varje morgon så städas gatorna och det är vanligt att se butiksägare svabba trottoaren framför deras shop. Renare stad har jag aldrig besökt!!

Kram
Sara

Ps. Kära bloggvänner, jag har inte glömt bort er!! Jag kommer snart och hälsar på!! Ds


Kommentarer
Postat av: Agnes

Ibland kan det vara skönt att pausa från allt vad blogg heter. Jag tror du får tillbaka lusten snart igen:)



Tusen tack för den fina awarden! Jag ska skriva om det i helgen och "skicka vidare" :)



Hoppas ni får en mysig fredag "trots trotset"! ;) Om inte annat får ni fredagsmysa när dom gått och lagt sig. Hihi.



Kram!

2010-04-16 @ 15:59:24
URL: http://agneslauedberg.blogspot.com/
Postat av: Mamma Russin

hej gumman..:)



hoppas du njuter och har det bra i din bloggtorka..:) jag har låst min blogg men hoppas du kommer att registrera dig och hänga på hos mig iaf..:)



KRAM

2010-04-16 @ 19:47:49
URL: http://enburkrussin.se
Postat av: ♥ Anna Söderberg

Vet precis hur du känner hjärtegullet för jag känner preciiiiiiiis samma sak.

Var i Singapore för 10 år sen. Mitt största minne är när jag springer runt och febrilt letar efter en tjotta. Det var akutläge om man säger så ;).



puss & kram finaste Sara

2010-04-16 @ 19:50:03
URL: http://ansobloggar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
ass="nav">
RSS 2.0