Sista dagen före stängning

Gårdagens middag med thaistaffen var riktigt trevlig. God mat och gott sällskap.

Jag var verkligen proppmätt när jag lämnade restaurangen. Det är alltid lika kul att äta middag med thailändarna på "riktiga thairestauranger". Igår var det en bra blandning på kryddstark mat och neutrala rätter. Godaste var nog en rätt med räkor, röd curry, lotusblomma & själva stammen av kokosträdet. Supergott.



Sedan åt vi även råa räkor som marinerats i massa chilli, lime o kryddor. Mycket spicy men väldans gott.



Personalen blev extra glad när företag gav dem ett varsitt guldhalsband som tack för ett bra arbete. Tess & Viktor fick thaipannkaka så de var oxå nöjda :-)

♦♦♦♦♦♦

Idag är det torsdag vilket innebär att jag ska på thailektion. Det är en tuff kurs. Vi håller på att lära oss de 5 olika tonlägena. Säger man ordet i fel tonläge så får det genast en ny betydelse.

Ett exempel - ordet "Pba" kan betyda 1. Kasta 2. Skog 3. Faster 4. Pappa

Jag är tondöv!!


♦♦♦♦♦♦

Idag är det även sista dagen före vi stänger restaurangen för 10 dagar. Imorgon blir det tömning av hela köket för ommålning och små reparationer. Sedan åker jag och personalen till Phuket över helgen. Därefter får alla ledigt 1 vecka och den 10 öppnar vi igen.

♦♦♦♦♦♦

Jag måste även berätta att jag är kär! Jag är kär i min vita iphone!!!

Tjolahopp,




Kommentarer
Postat av: Carolina

Kul att få renovera och fixa lite och skönt med lite ledigt kan jag tänka mig! kram

2010-04-29 @ 07:58:22
URL: http://carolina1979.se
Postat av: Mia

Vad kul det såg ut och en massa gott!

Har dock aldrig provar råa räkor.

Jag vill också ha en Iphone fast de hade inte 16GB i affären igår så jag får vänta till nästa vecka.

Lycka till med skolan!

2010-04-29 @ 08:09:09
URL: http://miaojulia.blogg.se/
Postat av: Carolina

Mår tyvärr inget vidare så jag är hemma från jobbet idag. :( Armbandet ja... det dök upp i shoppen igen och de har sagt att de ska få hem det igen senast den 19 maj... så vi får väl se om det dyker upp någon vinst eller inte, känns lite som de tagit sig vatten över huvudet när de dragit igång så många tävlingar på en o samma gång i olika bloggar. Hoppas dock på det bästa! kram

2010-04-29 @ 08:49:51
URL: http://carolina1979.se
Postat av: Carolina

Tänkte bara tipsa om tävlingar jag har inne hos mig, man kan vinna ett presentkort på 250 kr hos MyHeart.se och supersmarta produkter från LiKolo - är du inte redan med så kika gärna in och delta! :-) Kram Carolina

2010-04-29 @ 09:38:30
URL: http://carolina1979.se
Postat av: Amanda

Vad svårt det låter med thaikursen. Att tonläget kan förändra så mycket hade jag också haft svårt med. Men spännande!



Antalet läsare per dag varierar väldigt men brukar väl landa mellan 200-250. Dock är det ju bara en bråkdel som lämnar kommentarer. Vore faktiskt kul att veta vilka det är som följer bloggen och jag har frågat förut men det är tydligt att några vill förbli okända för mig. Jag kan misstänka några stycken. Har ju fått en del anonyma kommentarer förut så jag vet att det är några som inte alls är på god fot med mig som läser. När det blir så är det bara tråkigt tycker jag. Om dom nu tycker så illa om mig eller det jag skriver så behöver dom väl inte läsa. :P

Numera ignorerar jag helt alla anonyma kommentarer. För mig finns dom inte. :)



Hoppas ni får en fin torsdag!

Kram

2010-04-29 @ 10:46:39
URL: http://creyla.blogg.se/
Postat av: lolla

åhhh vad du lockar mig till köp av en i phone med din kärlek till den du fått.

Är den inte krånglig att först sig på???

vad härligt med lite ledighet för dig...

och piffning i retaurangen.

ha det gott vännen

kram lolla

2010-04-29 @ 11:49:45
URL: http://lollashus.blogg.se/
Postat av: Linda

Mad mysigt det låter, thaimat är ju så gott men kan tänka mig det är ännu godare då man är i thailand också:)

Förstår du är kär, jag köpte min i höstas och är fortfarande lika nykär som då, Kram

2010-04-29 @ 12:00:29
URL: http://uppochnervandahuset.se
Postat av: ♥ Anna Söderberg

Jag trodde du skulle säga att du var kär i mig men så var det i telefonen. Snacka om materialist ;) Hihi. Jag skulle säkert också bli kär i den om jag hade en sån.

Tycker förresten att DU är en lyxmamma som springer på massage och grejer. Inte jag som bara är hemma och sliter om dagarna ;) hihi igen och puuuuuuuuuusssssssssssss

2010-04-29 @ 14:29:50
URL: http://ansobloggar.blogg.se/
Postat av: Sara

Stackars mannen din..han insåg nog inte hur mycket kärlek din Iphone skulle få..hihi

Vilken trevlig kväll, med en massa god mat! Jag blev rent nervös när du skrev att ni stänger. Trodde att ni stängde för säsongen... Men ni har väl öppet även under lågsäsong? Vi måste ju komma och äta hos dig!!

Jag tycker du är superduktig som ska lära dig thailändska. Det kan verkligen inte vara lätt.

Nu blir det fotbollsträning med barnen... kvällarna bara försvinner :)

Kramis

2010-04-29 @ 17:07:51
URL: http://attbaravarasara.blogg.se/
Postat av: Tess

Åhh härligt med Iphone! Jag vill ha! Min man är inte såå snäll att jag får en Iphone. Kanske ngn dag...hehe

Skönt med liite semester! =)

Thai...uha...hade aldrig kunnat lära mig det. =)

Min Svärfars "nya" sambo..hon kommer ifrån Thailand. Hon har försökt sig på att lära mig lite thai, men det går inge vidare. Haha



Sköt om dig vännen

KRAM

2010-04-30 @ 11:35:52
URL: http://tessbloggar.blogg.se/
Postat av: Lola May

Åh va mysigt, det blir alltid godats när Thaiarna beställer in mat. Min kille är helt galen i de räkorna, men inget för mig. Vilken snäll make du har, en iPhone vore inte helt fel. Lär ni er att läsa och skriva också? Jag e skit dålig på Thai, men antar att jag borde ta någon sån där kurs om jag ska stanna här. puh..



kram

2010-04-30 @ 13:22:42
URL: http://lolamay.blogg.se/
Postat av: Helen

Vad god maten låter :O).



Tycker ni är jättetuffa som lämnat Sverige och flyttat till Thailand, är en stor önska som jag har själv, men den delas inte riktigt av min sambo :(.



Hoppas ni får en underbar ledighet.



Kram Helen

2010-04-30 @ 13:33:44
URL: http://tiemsa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
ass="nav">
RSS 2.0