Ny tjej & sleep-over

Idag var vi hos frissan.

Den här gången var det Tess tur att inta frisörstolen. Hon var väl inte så road. Hon var ganska irrriterad på sin mor. Hon tycker jag är elak som tvingar henne att klippa sitt hår, när det äntligen har börjat bli lite längre.

Jag tycker personligen att hon blev mycket finare nu när hon fått bort sina små hårtestar/stripor av hår.



Jag har precis varit inne hos granne och lämnat Tess övernattningsväska. Hon ska för första gången sova över hos en kompis. Att sova borta är inget nytt. Det har hon gjort massor utav gånger. Men att sova hos en kompis är helt nytt och spännande. Jag hoppas att de två små tjejerna får en kul och mysig kväll tillsammans.

Jag, Viktor och Maken ska åka till Tesco och handla mat. Samt köpa en ny mobil åt Maken. Hans är totalt utnött och nu fungerar den bara när den själv behagar.

Jag vill oxå ha en ny mobil. Jag vill ha en iphone. Men det får helt enkelt vänta. Om 5 dagar åker vi till Singapore och då lär jag vilja shoppa en massa saker där. Samt om vi ska köpa huset så behövs det dras ner på utgifterna och en iphone är verkligen längst ner på listan. Av någon anledning hamnar den hela tiden längst ner på listan?!

Imorgon kommer Makens partner kompanjon. Jag har gått omkring och sagt Makens partner jättelänge tills Maken var så snäll och upplyste mig om att så säger man inte på svenska. hahha ibland blir man lite blind i språket och det händer titt som tätt att man översätter ord lite tokigt mellan språken.

Nu ska jag skriva upp det sista på mat-inköps-listan. Gör du en inköpslista? Jag har alltid en liten lapp på bardisken där jag skriver upp saker som måste handlas.

Njut av söndagen,
Sara


Kommentarer
Postat av: Hannele - Mamma till Kevin & Gravid igen ♥

svar:

Lycka till och glöm inte skriva med din mail ^^,



glad påsk!

2010-04-04 @ 12:51:10
URL: http://mammah.bloggplatsen.se/
Postat av: Lola May

Så söt! Aldrig några mat inköpslistor, men väldigt många skor och kläder inköpslistor.. hehe

Har ni haft något påskfirande där nere, mer än att måla ägg? :)

2010-04-04 @ 13:06:49
URL: http://lolamay.blogg.se/
Postat av: Camilla E Lindström, En mammas dagbok ♥

Läste att du ville ha ny design...

Jag hjälper dig gärna....



kontakta mig!



Ha en fortsatt bra påsk.

Kram Camilla

2010-04-04 @ 13:10:19
URL: http://emring.blogspot.com
Postat av: Sockenvägens Söta

Så nyklippt å fin! :-) Spånnande med första övernattningen. Här har vi minsann snö kvar så det räcker å blir över, den får gärna försvinna... Så din plastpappa kommer upp till vårvintern i Åsele. Nepp nu ska jag serva min handikappade man! Kramis

2010-04-04 @ 14:02:17
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: ♥ Anna Söderberg

Hahaha makens partner... det är ju DU ju :))



Alltså Tess är ju bara såååå himla söt!!!

Hälsa henne det från tant Anna



Kramis

2010-04-04 @ 14:55:37
URL: http://ansobloggar.blogg.se/
Postat av: Carina

Åhh så fin Tess blev i sin nya frisyr.



Ha en underbar söndag



Carina

2010-04-04 @ 15:51:00
Postat av: Linda Lundberg

Ljuvligt..lik sin mamma

2010-04-04 @ 19:11:52
Postat av: Mamma Russin

hej hej..



men guud så söt hon är Tess, jättefin blev hon i håret.. men lite synd är det ju om henne som har en såååå taskig mamma som tvingar henne och klippa av de slitna topparna, hahaha..;)



klart du ska ha en iPhone..:) det har jag och i löööve it..



KRAM

2010-04-04 @ 19:17:50
URL: http://enburkrussin.se
Postat av: Louice

Vilken liten sötnos! Snacka om fotomodell =)

Vad mysigt när dem blir så stora så dem ska sova över hos kompisar. Tänk när det är dags för det. Spännande!



Ha en fortsatt trevlig dag! Kramar

2010-04-04 @ 19:39:42
URL: http://mrsfunkys.blogspot.com/
Postat av: Agnes

Vill också ha en Iphone men den står också aaaaallra längst ner på listan, om sambon får bestämma. Men jag ger mig inte så enkelt:)



Hoppas söta Tess får en rolig sleep-over hos kompisen!



Kram

2010-04-04 @ 20:00:58
URL: http://agneslauedberg.blogspot.com/
Postat av: Anonym

Vilken snygg tjej. Vad otroligt roligt att få sova över hos en kompis. Johan har sovit hos Karl och Lina en gång och det tyckte han var hur kul som helst. Han fick sova inne i Linas rum. Vi är i Storlien och imorgon ska vi börja vår tredagars tur på fjället, jag längtar....



Kram, kram Fia

2010-04-04 @ 20:12:42
Postat av: Sara

Men oj så fin hon är!!

Vilken fotomodell ;) Ska bli kul att komma ner och träffa dina barn. De ser så goa och busiga ut :)

Kramis!!

2010-04-05 @ 11:37:43
URL: http://attbaravarasara.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
ass="nav">
RSS 2.0