Langkawi & Koh Lipe

Sitter här på kontoret och dagdrömmer. Klockan är 17.15 och jag väntar på att barnen ska ringa och säga att de vill åka hem. Idag har de varit på ett hundkalas. Japp, du läste rätt. En hund som fyller år som firas med tårta och presenter och eftersom min dotter är hundtokig så ville hon dit.



Langkawi är en plats jag har velat åka till i många år. Det har inte riktigt gått då jag varit gravid, nyfödda barn och en restaurang att driva. Sedan har vi valt att åka till Sverige varje sommar OCH det kostar SKJORTAN!

I år har vi bestämt att vi inte ska åka till Sverige på en sommarsemester. Så nu ska jag börja min övertalning på min man.

När vi talar om min man. Han har bott i Thailand i över 10 år. Han hatar värmen. Han hatar att bada. Han bränner sig jättelätt. Han älskar aircondition, fina hotell och föredrar flyg före båt eller tåg.



Koh Lipe och Langkawi resan innebär båtresor, minibussar, mycket sol, mycket badande, långa stranddagar, bungalows med okej standard men ingen lyx.

Så som ni ser så krävs det en riktig bra övertalningsplan.

Några bra övertalnings förslag så mottages dessa med tacksamhet!

Ps. Bilderna lånade från resp ös-hemsida Ds

Kommentarer
Postat av: ♥ Anna Söderberg

Erbjud honom diverse intima tjänster, hahaha!

Eller att du ska stå och fläkta honom med ett palmblad om dagarna och mata honom med salta ansjovisfiskar.

2010-02-26 @ 15:19:03
URL: http://ansobloggar.blogg.se/
Postat av: marie

haha, jag kan inte annat än hålla med om ovanstående komentar.

Men du, annars kan jag leka stand in under semestern...fast då utan intima stunder...hihihi.

kram

2010-02-26 @ 19:26:04
URL: http://mariekjerulf.blogg.se/
Postat av: wojtan

Hej



Vi drömmer om samma platser!

Vi var på väg till Langkawi för några år sedan men i sista sekund blev det Brasilien istället. Koh Lipe hörde vi talas om för ett år sedan när vi var på Koh Lanta, men det blev inte av att vi åkte dit då.

En dag.....



Önskar dig en fin helg.

Kram Åsa

2010-02-27 @ 09:33:52
URL: http://www.wojtansblogg.se
Postat av: Carina

Ja det är inte alltid så lätt att övertala någon, men trägen vinner. Kvinnans list övergår ju mannens förstånd sägs det ju. Ser verkligen underbart ut och jag förstår att du vill åka dit. Jag hoppas att du lyckas övertala honom fast jag kommer att sakna er i sommar.



Många kramar till er alla

Carina

2010-02-27 @ 19:52:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
ass="nav">
RSS 2.0