Bank nr2.

Idag har vi träffat en annan bank. Vi fick höra på omvägar att Bangkok Bank ska vara bättre. De ger ett snabbare besked samt bättre villkor. Den första banken har jag gett upp för de behöver en himla massa dokument samt att villkoren är sämre. Så jag hoppas på den här banken.

Tyvärr är det fortfarande lång väg kvar. Vi måste göra ändringar på företagspapprena, som jag egentligen inte vill göra. Något som tar emot är att be andra om hjälp och det är just vad jag nu behöver göra nu. Bara att bita ihop och svälja stoltheten. 

0 - 0 - 0 - 0 - 0 - 0

Igår satt jag och dagdrömde och började planera hur köket ska se ut. Jag kom inte så långt för det finns 1000 idéer. Det som jag tycker är lite svårt är att försöka föreställa sig hur något ska se ut. Här köper man huset totalt tomt. Se bilden nedan. Det finns inget mer än kala väggar.


(Tänk inte på färgerna eller golvet. Detta är bara ett visningshus.)

Så som på bilden med beskrivning är hur jag grovt planerat nedanvåningen. I köket vill jag bygga en stor köks-ö i mitten och bara använda låga skåp dvs inga väggskåp. Köket är typ 4x4 meter. Vid fönstret skulle jag sätta diskbänken. Ungefär så långt har jag kommit, haha.

Några förslag?? De mottages med glädje!!



Kommentarer
Postat av: Kristina

Hoppas det går bra för er!!! Lycka till!

2010-02-19 @ 13:34:13
URL: http://johfam.blogspot.com/
Postat av: Therése

Jag håller verkligen tummen för er...och tänk så spännande att få planera huset från grunden med planering och allt!

Men jag förstår ditt dilemma...skulle också ha 1000 idéer i huvudet ;-)

Ha en skön helg nu...Kram!

2010-02-19 @ 16:25:51
URL: http://idafiliphugo.blogg.se/
Postat av: Anna

hoppas det går vägen (eller okej om jag ska vara ärlig så hoppas jag ju faktikst ni ska flytta hem) och att ni får ert hus...såååå mycket kul planering isåfall :) kram kram snuttan



*ps.."planen" tar vi över mail :) kram

2010-02-19 @ 20:02:52
URL: http://spattanjansson.blogg.se/
Postat av: ♥ Anna Söderberg

Hej vännen!

Håller såklart tummarna för att den där banken blir er!



Vi ska också börja planera kök och jag tycker precis som du att det är skitsvårt att planera och se hur man vill ha det, att liksom börja från noll.

Vi ska riva allt och börja om med en ny planlösning ...



Puss o kram

2010-02-19 @ 20:38:01
URL: http://ansobloggar.blogg.se/
Postat av: Lola May

Kunde inte svara på förra inlägget.. Gud va kul att han ska göra en artikel om er, lägg in den på bloggen när den är publicerad! :) Vad kul att få planera allt från scratch, en köksö låter väldigt trevligt.



Ja det finns många bra frisörer i bkk, men det kostar ju också. Klippning för 500B, och slingning från 3000B. Helt galet!

2010-02-20 @ 19:15:41
URL: http://lolamay.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
ass="nav">
RSS 2.0