En dag på stranden

Idag har jag och barnen varit på stranden hela dagen.

Vi har badat, ätit Subway-lunch som jag åkte iväg och köpte lite snabbt på en mopp, barnen har lekt och jag fick mig en skön massage. Jag fick även lite egen tid och gick fram och tillbaks längst med Aonang stranden. Jätteskönt. Men fy vad mycket turister det är här just nu. Som privatperson får jag rysningar och längtar till lågsäsongen. Då kan man gå hela strandremsan utan att möta en enda människa. 

Yrkesmässigt är det givetvis rena paradiset just nu. Massa turister = många gäster i restaurangen = en glad Thaison :) 

Lite bilder från idag på mina änglar busfrön. 

Nybadade och nyduschade. Mina barn är nog lite thailändska. Så snart de har badat klart gå vi bakom massagehyddorna, där det finns en liten vattenslang med färskvatten. Där duschar barnen av sig och sedan på med talk, kläder och därefter kan man fortsätta att leka. De springer nästan aldrig omkring halvnakna på stranden. Då säger thaifamiljen ifrån,hehe.

#####

På väg hem från stranden fick jag ett enormt sug efter pizzasallad.

Så jag stannade på vägen hem och köpte vitkål. Hem och strimla och fram med olja, vinäger - VA??? - vinägern slut!! In med ungarna i bilen, ner till byn och köpa vitvinsvinäger. Hem igen och färdigställa pizzasalladen.

Sedan blev det Pizza Company (som Pizza Hut) hemleverans och fredagsmys på en tisdag:)

Maken är på Koh Lanta och kommer inte hem fören på torsdag. Lika tråkigt varje gång han åker iväg men sånt är livet.

Nu väntar jag på att barnen ska bli trötta och vill gå och lägga sig. Sedan ska jag ta fram stora godisskålen :)

Kram


Kommentarer
Postat av: ♥ Anna Söderberg

Jag är lite orolig över det här med ert husköp.

Var ska jag få plats i huset liksom?



Tycker så mycket om att läsa om era dagar!

Känns lite extra kul eftersom jag vet vilka ställen du pratar om hela tiden :).

Underbart!



Kram från snölandet

2010-02-16 @ 14:01:47
URL: http://ansobloggar.blogg.se/
Postat av: Sara

Vilka härliga ungar du har!

Jo du, kräksjukan sitter fortfarande kvar i väggarna här hemma. Fick hämta Linnéa på skolan idag :(

Låtr som om ni haft en härlig dag i solen. Turisterna är den största anledningen till att vi väljer att åka på lågsäsongen. Ja, eller den största är väl att det är så mycket billigare. man kan ju vara där dubbelt så länge ;)

Tycker det är underbart när det är så lite folk. När det känns som man har stranden för sig själv! Fast man själv är turist så hatar jag när det kryllar av "dumma turister" för sådana finns det ju gott om..hihi



(du glömde nog ett E i Moppe. Kan se framför mig hur du drar iväg på en "städmopp"..haha. Vill inte märka ord... Tycket bara det lät så kul ;) )

Hoppas barnen somnar tidigt, så du kan mumsa godis i lugn och ro.

Kram

2010-02-16 @ 14:13:10
URL: http://attbaravarasara.blogg.se/
Postat av: Linda

Härligt det låter med en dag på stranden, lite skillnad från våra dagar i pulkabacken.

Hoppas godiset smakade bra, gud så sugen jag blev nu.



Ingen fara med bloggen, den kommer finnas kvar, inte bli orolig:) Somsagt så finns det vissa som jag tror läser som jag absolut inte ska veta allt som händer just nu, därav lösenordet. Alla kommer få reda tids nog, men just nu måste endel klaffa först innan jag kan öppna upp helt. Det tråkiga med lösenordsskyddet är att inte ens med lösenord kommer in och kan läsa, varför vet jag inte. Så just nu skriver jag för mig själv:)

Vi har lite planer på en långsemester för hela familjen i thailand nästa vinter och tänkte höra med dig, är det värt att kolla upp och boka boende hemma för mellan 3-5000 kr veckan eller finns det billigare alternativ som är lätta att hitta när man väl kommer ner?

Hoppas ni har en skön kväll, Kramar

2010-02-16 @ 18:17:18
URL: http://uppochnervandahuset.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
ass="nav">
RSS 2.0