En muslim äter fläskkött

♥ ♥♥ ♥ ♥♥ ♥ ♥♥ ♥

Sitter och surfar och försöker bestämma mig för vilket halsband/armband jag ska välja. Min älskade make gav mig det i Alla hjärtans dag present. Själv ordnade jag frukost på sängen, som han nu intar med stängd dörr, TV och barnfritt.

♥ ♥♥ ♥ ♥♥ ♥ ♥♥ ♥

I fredags hände nått som inte får hända.

Vi var på beachvolleyboll som vanligt och efter det så åkte alla till min restaurang för att äta middag. Det hade tydligen spridit sig att vi skulle äta där för det kom väldigt många från skolan. Tror jag räknade till 15 vuxna och 11 barn.

Så vad hände. Jo, jag fixade till ett långbord för de vuxna och ett bord för de små. Sedan arrangerade jag en massa plockmat med toastskagen, gravlaxtoast, springrolls, greksallad, cous cous sallad, spareribs, cannelloni, seafoodpasta, köttbullar och en massa tillbehör.

Barnen ville ha spagetti carbonara så jag fixade 2 stora tallrikar till dem som de kunde ta ifrån.

En stund in i maten så kommer "Fa" (min högra hand på restaurangen) och säger att en av pojkarna (som inte hade sina föräldrar med) är muslim och han visste inte att det var bacon i carbonaran.

En muslim får absolut inte äta fläskkött!!!!

Pojken blev jätteledsen och jag blev mållös och stod som ett frågetecken. Visste inte vad jag skulle säga. Som tur var är "Fa" oxå muslim så hon tog med honom till toaletten och tvättade rent honom och så bad de tillsammans. Sedan beställde jag in en seafoodpasta till honom. Han bytte bord, tallrik, bestick, glas, ja allt. Det var så synd om honom. Han var orolig för vad föräldrarna skulle säga. Men som vi sa till honom. Om man gjort det av misstag så förlåter Allah honom och även hans föräldrar. 

Jag tror dock att det dröjer ett bra tag tills han får följa med ut på egen hand igen....

♥ ♥♥ ♥ ♥♥ ♥ ♥♥ ♥

De efterfrågade bilderna kommer snart.... Kan säga att inspirationskällan är Katie Holmes.

      
Kan även säga att jag inte blev så snygg som hon är,haha. 

Önskar er alla en härlig Alla hjärtans dag!

Vi drar nog ner till stranden en stund. Barnen behöver få springa av sig lite. De har skollov hela nästa vecka. Vi har inget inplanerat. Eventuellt åker vi till Bangkok och stannar en natt. Tidigare i veckan upptäckte jag att Tess pass går ut i maj. Enda platsen att göra nytt pass är i Bangkok. Inte alls inplanerat i min budget. Det innebär att 4 flygbiljetter, hotellrum samt passet som kostar runt 1200 - 1500 kronor. Det går heller inte att åka över dagen för ambassaden tar bara emot på förmiddagen och vi hinner inte komma dit i tid. Och jag kan inte åka själv med Tess för då måste vi fixa en massa dokument för båda föräldrarna ska helst vara närvarande. Jaja, vi får se hur vi gör. Jag älskar Bangkok men då utan barnen. Tycker inte det är en så bra stad med småbarn.

Tjingeling 

♥ ♥♥ ♥ ♥♥ ♥ ♥♥ ♥



 


Kommentarer
Postat av: Sockenvägens Söta

Ja du må tro att det varit ett lyckat kalas på Sockenvägen, men Luran är dessvärre febrig och sjuk idag :-/ Mindre kul. Och jag är övertygad om att du blev SNYGGARE än K.H. i din klippning!!! Lämnar massor av alla <3 kramar till dig!

PS skulle vara kul att höra vad föräldrarna till pojken sa... ler lite i bedrövelsen Ds

2010-02-14 @ 14:43:43
URL: http://lurans.blogg.se/
Postat av: Anna

åhh...stackars kille :(



och oj va ja gär nyfiken på din frisyr!! upp med bild nu då!!!

2010-02-14 @ 17:46:01
URL: http://spattanjansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
ass="nav">
RSS 2.0