Gårdagens barnkalas


Igår var vi på 5 års kalas hos en av Tess bästa/inte alls-kompis. Jag skriver så för varannan dag är de bästa kompisar medan nästa avskyr de varandra. De är 2 små tjejer med starka viljor och båda är tävlingsinriktade och tar inte den andras order. Så för de mesta är de ovänner...

Igår var de bästa kompisar...



1. Tess med sina 2 bästa kompisar. Vänstra tjejen är födelsedagsbarnet och till höger har vi en tjej som gör allt som Tess säger... Inte så bra, men de är aldrig ovänner... hmmm. Födelsedagsbarnet är från Schweiz och pratar franska och engelska. Den andra tjejen är thai/dansk. Så när Tess pratar med den schweiziska tjejen så pratar de engelska och med thai/danska tjejen pratar hon thai. Härlig mix när de leker :)

2. Studsmattan har gjort entré i Thailand fast inte alls i samma utsträckning som i Sverige. Vid närmare eftertanke så vet jag bara en till familj som har en.

3. Föräldrarna spelar Boule. Här är det min tur. Tjejerna mot Killarna. Vi hann inte kora någon vinnare....

4. ....för helt plötsligt så hade barnen bestämt sig för att bada (trots föräldrarnas nekande). Är det barnkalas så är det. Låt barnen har roligt. Underkläderna torkar.

5. De små barnen lekte i jacuzzine medan de stora badade i den djupa delen. Det var svårt att få upp dem när det var dags för middagen, men det lyckades.

Det var en mycket trevlig kväll och jag tror alla var nöjda. Barnen lekte och sprang omkring och härjade medan vi vuxna satt och drack öl och åt och åt.

Vad gjorde du igår?

Kommentarer
Postat av: Ida

Låter härligt. Längtar tills sonen kan ha barnkalas.. Tycker det är bra att han fyller i maj. vilket innebär att man kan göra massa roliga lekar utomhus!! Btw så är du vinnare i tävlinge utav ett smycke. så skriv en rad på min sida om hur du vill att det ska se ut.

2010-02-28 @ 11:17:12
URL: http://melwinsmammas.blogg.se/
Postat av: Ida

Hej! Jag ska uppdatera bloggen med nya bilder och göra det lite enklare så tog bort allt. Men jag har de mesta. Hjärtan,stjärnor bollar änglar, löv vingar döskallar... You name it! Men tänk på vad du vill att det ska symbolisera för dig. Och fantisera ihop lite så svarar jag bara om det är möjligt. MEn som sagt. Har MASSOR med olika så det borde inte vara ngt problem.

2010-02-28 @ 13:54:15
URL: http://melwinsmammas.blogg.se/
Postat av: Anna

Det ser jättehärligt ut :)

Själv satt jag i en bil halva dagen..och halva dagen installerade vi oss i lägenheten här i österrike.

må väl stumpan.

kram kram

2010-02-28 @ 19:04:24
URL: http://spattanjansson.blogg.se/
Postat av: Linda

vilket annorlunda barnkalas, här går vi ut och kastar snöbollar och bygger grottor:)

Vad roligt med så många olika språk, vilken tillgång för era barn att få så många språk "på köpet"

Kramar

2010-02-28 @ 19:38:10
URL: http://uppochnervandahuset.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
ass="nav">
RSS 2.0