Jag bor i paradiset!



När jag ikväll körde moppen ner till restaurangen så fick jag en härlig pirr känsla i kroppen. Klockan var 17.00, solen börjar sakta gå ner, det luktade nyklippt gräs (vilket är ovanligt här), jag hörde skratt från ett gäng turister, longtailbåtarnas motorer och jag fick känslan av att vara på semester. Då insåg jag att det var jag inte. Det här är min vardag. Jag bor i paradiset! En härlig känsla när den infinner sig.

* * * * * *

Maken är hemma med barnen. Han satt med Tess och hjälpte henne med engelska läxan, när jag åkte. Hon har blivit så duktig på att läsa. Hon kan nu läsa enkla meningar på engelska. Ni vet meningar som " The cat is on the hat", "The bat sat on the hat", osv. Jag måste nog erkänna att jag är mycket stolt över henne. Hon har ännu inte fyllt 5 år och är på god väg att knäcka "läs-och-skriv-koden".

Hur gammal är man i Sverige när man lär sig läsa och skriva, generellt??

* * * * * *

Idag har jag varit hos doktorn och tagit ut men P-stav. Har haft den i 3 år och det var dags att ta ut den. Nu sitter jag här med ett stort blåmärke på insidan av överarmen, ett stygn som ska vara där 1 vecka och ett frågetecken på nästa preventivmedel. Jag har den senaste veckan gått omkring med konstant huvudvärk och drabbats utav 2 migränattacker. Någonstans har jag läst att något av preventivmedeln som finns kan hjälpa mot migrän dvs att de uteblir. Nu hittar jag inte vilket det är. Är det p-spruta?

Vet du????

I need some help!!!
--------
Kl. 18.32 Tillägg till början av mailet

Min kock kom precis in med en frozen mojito.. Livet är bra härligt!


Kommentarer
Postat av: ♥ Anna Söderberg

Käften!

Vill inte höra talas om sånna här inlägg. OK!!!



Puss ändå

2010-02-04 @ 13:59:04
URL: http://ansobloggar.blogg.se/
Postat av: Sara

Så glad man blir av ditt underbara inlägg. Klart att du bor i paradiset!! Är inte alls avundsjuk (ljug..ljug)

Jaghar också p-stav 5årig sådan. Men det är snart dax att plocka ut den. Har trivts väldigt bra med den. Men man vet ju inte hur man hade mått utan. Har ju använt olika p-medel i massor av år. Kroppen kan inte må bra av alla dessa hormoner. Men eftersom jag har extremt lätt att bli gravid så känns p-stav säkrast.



Det där med läsning är nog väldigt olika. Mina barn har läst vid 5-6 årsåldern. Och Linnéa som är tio nu, läser Twilightböcker och andra "tonårsböcker" Allt går ju mycket lättare när man har lätt för läsningen. Alla andra ämnen blir ju också enklare då.

I aftonbladets guide nämns din restaurang under "5 svenskställen" står inte så mycket, mest att den är nyöppnad. Guiden är ju inte helt ny :)

Men det är ju inte så dumt att bli nämnd där.

Som du skrev så är det ju bättre att vänta till högsäsongen är över. Ingen panik, det är ju ett tag till innan vi åker (tyvärr)

Många kramar till dig

2010-02-04 @ 16:14:37
URL: http://attbaravarasara.blogg.se/
Postat av: Carina

Visst bor du i ett paradis, så vackert o härligt!! Bara njut och ha det så så härligt.

Kram till er alla

Carina

2010-02-04 @ 16:46:06
Postat av: Tant Ulrika

Jag blir nudd på sjuk att läsa dina rader ;) Vill inget hellre än till Thailand nu( skrev ett inlägg om det tidigare idag)..har aldrig beskådat så mkt snö som nu här hemma i kalla Sverige..o ja, lite sol o värme vore inte dumt! =)



Kram

2010-02-04 @ 20:57:05
URL: http://uj76.blogspot.com
Postat av: Linda

Vilket härligt inlägg, jag avundas dig faktiskt:) Fick ett ryck i tisdagskväll och fick för mig vi skulle spendera en par månader i thailand och kollade upp svenska skolan o grejer:) men ja drömma går ju sen får man se vad det blir i slutändan.



Våra 5 åringar är inte i närheten av att kunna läsa, dom kan vad första bokstaven i sitt namn heter och kan urskilja sitt namn bland andra men inte mycket mer. Oscar som går i 2:an lärde väl sig läsa då han var 6, men ännu går det lite knaggligt.

Så hon är ju jätteduktig Tess!



Så du har inte kommit in på min blogg på 2 dar, det var lustigt, har ju problem med de lösenordsskyddade inläggen men ja att inte komma in överhuvudtaget det får allt kollas upp.



Inget "allvarligt" som hänt pga lösenordsskyddet, har bara mina aningar om att vissa personer som jag absolut inte vill ska hitta min blogg alls har gjort det, därav att jag satt lösen på vissa inlägg



Kramkram

2010-02-04 @ 21:04:04
URL: http://uppochnervandahuset.se
Postat av: Wojtan ♥

God morgon



Jag skriver verkligen under på att du bor i Paradiset!

Min Emilia fyller 6 år om två månader och hon har börjat läsa en del. HOn kan skriva enklare saker och förstår enklare texter.



Ha en fin helg.

Kram Åsa



2010-02-05 @ 08:26:01
URL: http://www.wojtansblogg.se
Postat av: Tess

Hej vännen

Uh...inte alls avundsjuk. Har varit hos Pappa idag, berättade om dig att ni bodde i Thailand, han blev inte heller avundsjuk. ;) Han vill gärna ner till Thailand, om hans flickvän hade velat hade de åkt. (inte min mamma alltså, de är skilda.) Jag sa det till Pappa att om jag hade haft pengar hade jag följt med honom...=) Han hade tydligen sett i tidningen en billig resa ner till värmen..=) Hm..ja..=/

Oj vad lilla Tess är duktig, när jag va så gammal kunde jag knappt skriva på svenska. hihi

Usch ja p-stav..p-piller...jag har mått dåligt på mina p-piller så därför slutade jag med dem för två år sedan, sen dess har jag inte kännt av något konstigt. Såå skönt! =)

Hoppas du får en bra start på veckan vännen.

KRAAM från ett kallt Blekinge.

2010-02-07 @ 20:34:27
URL: http://tessbloggar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
ass="nav">
RSS 2.0