Barnkalas och stranddag

Godmorgon alla härliga människor!

Har du haft en lika trevlig och härlig helg som mig??

Fredagen började dock lite stressfull. Jag tänkte inte riktigt klart och hämtade barnen på kindergarten och åkte direkt till Tesco Lotus och handlade mat. Det gick men hade varit betydligt lugnare att åka själv men men. Vi åkte direkt därifrån till min restaurang så barnen fick äta middag.

Jag och Stefan avnjöt sushi lite senare på kvällen och det slutade med att vi låg och sov i varsin ända av soffan :)

Lördagen storstädade JAG huset. Sorterade bland barnens leksaker och gjorde huset fint till barnkalaset. Hur jag nu kan vara så korkad att sortera barnens leksaker FÖRE kalaset fattar jag inte. Det var ju kaos på 2 minuter.

Vi var 9 barn och 12 vuxna och jag måste säga att ljudnivån var inte så illa. Barnen lekte fint och mina vänner påstår att våra barn har påtok förmycket leksaker för det var inga bråk om samma leksak under hela kalaset.

Vi åt och drack och det blev fiskdamm, tårta och en massa glada miner. De sista gästerna gick hem vid 19.00. Då började jag återigen sortera leksaker, städa och diska.

Igår, söndag, åkte jag och barnen ner till stranden och hade en jättehärlig dag tillsammans med några vänner från min uppväxtort Älmhult. Vi badade, åt en god lunch, tog massage och deras dotter Nova lärde Tess att spela Fia-med-knuff. Sedan åkte vi alla hem till oss för en "husasyn". Kvällen avslutades i soffans tecken...

Här kommer lite bilder från kalasandet!



På Viktors födelsedag.
Då var det bara "gamlingar" inga barn :) Viktor blev lite trött och höll på att somna när han lekte med sitt lego. Tess sov redan eftersom hon fick feber och kräktes. Dagen därpå var det Viktors tur och de var hemma i 2 dagar. Nu är alla pigga o glada.



Barnkalaset med sina kompisar. Viktor gillar bröd....



Hoppas du får en bra vecka!
Kram
Sara


Kommentarer
Postat av: Anna Söderberg



Oj vilket härligt inlägg!!

Kul att hänga med på kalasen :)

Ni verkar ha haft det toppen o jag tror att din son gillar strumpor :)

Kram från mig o tjejerna

2010-01-18 @ 09:10:39
URL: http://ansobloggar.blogg.se/
Postat av: Anna

ohh vilka härliga bilder, förstår att VIktor var helt slut efter ett sånt kalas :)



och va kul att ni träffade nova med familj :)

2010-01-18 @ 20:06:13
URL: http://spattanjansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
ass="nav">
RSS 2.0