Nappen styr hemmet??

1. När tycker du att ett barn ska sluta med nappen???

2. Hur ofta tycker du att ett barn ska få använda nappen???


Med vår dotter var vi stenhårda med att hon bara fick använda den när hon sov. Hon köpte läget och så fort hon vaknade så la hon ifrån sig nappen. Likaså så fick hon den inte förens läggdags. När hon var dryga 2,5 år så slutade hon med napp och det gick utan större problem. Vi sparade napparna i en påse och sedan tog vi med dem till Liseberg och gav dem till Lisebergskaninen Rolle (som Tess döpt honom till).

I somras försökte jag med Viktor att han skulle ge sina nappar till Rolle. Han tokskrattade och sa nej.

I julas försökte jag med att vi skulle ge dem till Jultomtens små nissar. Viktor tokskrattade och sa NEJ.

Här är vi idag:
(Att tillägga är att Chopp-Chopp är Viktors smeknamn för Nappen)


Det känns som att han inte är riktigt redo att överlämna napparna åt någon bättre behövande. Det känns som att han fortfarande behöver sina små nappar. Eller vad tycker du??

Kram
Sara


Kommentarer
Postat av: Linda

Det är inte lätt alltså, våra barn har varit riktiga nappbarn, har haft dom i munnen 24 timmar om dygnet. Oscar slutade med napp då han var straxt över tre, då tog vi dem helt enkelt bara och han godtog det, otroligt nog.

E och A gav dem till tomten förra året, då var dom 3 år och 10 månader, inga som helst problem det heller, frågade efter dem på kvällen men godtog att tomtebebisarna hade fått dem. Allt över försväntan som sagt.

Moa har nappen i jämt och är precis som dom andra, jag låter henne hållas iaf ett år till innan vi försöker att sluta med den för henne.

Min personliga gränsa går väl vid 4, tycler det ser lite illa ut då den 4-5 åring går på stan med napp i munnen, men det är vad jag tycker:)

Hoppas ni kommer på något sätt som får honom att släppa den, kanske kan samla alla nappar och gå till leksaksaffären och köpa någon leksak och betala med napparna? Givetvis efter att ha pratat med affären först så dom är med på noterna.

Kram

2010-01-21 @ 08:58:37
URL: http://uppochnervandahuset.se
Postat av: Bo Marttjern

Hej Sara

Jag stängde av ljudet så då känns det inte. Det syns också bättre när han kollar om det blir någon reaktion på låtsasgråten. Jag tycker som du det räcker med napp när man ska sova. Hälsa Viktor det.



Kram Bo

2010-01-21 @ 10:55:18
URL: http://phryganea.blogspot.com/
Postat av: Carolina

Vår son blir snart 2,5 år och jag tror inte han är riktigt redo att sluta med napp riktigt ännu - dock så har han den bara när han sover, eller som tröst om han skulle slå sig... Vi ska åka till Astrid Lindgrens Värld i sommar, kanske kanske kan man få honom att lämna sina nappar till Emil då ;) kram!

2010-01-21 @ 11:11:31
URL: http://carolina1979.se
Postat av: Anna

haha...sådär bette du ju dig som tonåring och du inte fick som du ville :-)))



Men tycker minsann du ska vara hård och bara låta honom ha nappen när han sover. Är så tråkigt när man ser barn springa omkring med napp dagarna i ända. (pss du får påminna mig om det här när jag väl får barn någon gång) :)

2010-01-21 @ 12:29:57
URL: http://spattanjansson.blogg.se/
Postat av: Therése

Här hemma har vi också en liten kille som totalvägrar ge bort sin napp (vi försökte också med tomten i julas)

Men eftersom Hugo ändå är 3 år nu, så får han ett par månader till på sig...sen är det minsann slut!!

Mina två stora barn var också runt 3 år när dom slutade, och dom köpte leksaker för sina nappar när dom slutade!



Ha det så gott...Kram!

2010-01-21 @ 13:19:25
URL: http://idafiliphugo.blogg.se/
Postat av: ♥ Anna Söderberg

Kanske IIIINTE så sugen på att sluta med napp, typ dårå!

Men bestämmer man sig så tror jag att det går. Eller?

Nathalie var ingen napptjej så jag har ingen erfarenhet. Däremot är lillkorven det, tack o lov!

För nappen är räddningen i vissa lägen!!



Kramis

2010-01-21 @ 21:25:52
URL: http://ansobloggar.blogg.se/
Postat av: Lola May

Tack så mycket! Jag vet det blir lite tröttsamt, gillar inte ens banan i mat, bara i Banana split. :)



Exact samma här, säsongen är igång men inte alls som förra året. Vi vet ju alla varför, skit politiken förstör för turismen. hehe



Låt han ha kvar nappen ett tag till. Vi gav min brorsas nappar till tomten och istället fick han ett paket, det var uppskattat.



Kram

2010-01-22 @ 08:07:10
URL: http://lolamay.blogg.se/
Postat av: Carina

Ja det är ju inte det lättaste att få dom att sluta med napp. Med Sammy så hade dom förberett det med att prata ganska lång tid innan om att lämna napparna till tomten och när julafton kom så hade han sina nappar i en påse som han själv lämnade till tomten och fick då ett speciellt paket. Och det gick det bra för dom med den varianten. Adam använder ju ingen napp så där blir det inget sånt och Elise hon använder napp än så jag vet ju inte när/hur dom göra för att få hon att sluta med nappen.

Lycka till!!

Kram

Carina

2010-01-22 @ 10:26:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
ass="nav">
RSS 2.0