Förvaring för hårspännen

Barnens hårspännen måste vara som en tändare. De byter ägare titt som tätt och när man väl behöver använda en så hittar man dem inte.

Jag tycker att Tess varje dag kommer hem med ett hårspänne eller gummiband mindre i håret. Sedan vips så har det tillkommit hårspännen i lådan.

Förra veckan blev jag trött på all oreda och gjorde en liten tavla åt henne så att hon lätt kan hitta och välja bland sina hårspännen.



Jag tog vad jag hade hemma. En vit tavelram, som jag tog bort glaset och satte inslagningspapper på bakstycket. Sedan satte jag två rader med inslagnings snören och där sätter man fast hårspännena.

Min hårspännetavla är som sagt väldigt enkel man kan göra den mycket finare med tyg och tygsnören men Tess blev jätteglad och det är viktigast.

Nu ska den bara sättas upp på väggen i lagom höjd så Tess själv kan ta sina hårspännen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
ass="nav">
RSS 2.0