kl.06.04

Mamma, kan jag mata katten??

Mamma?? Sover du?? Mamma?? Får jag mata katten??


Jag är (just nu) Världens Bästa Mamma!

Tess trodde inte det var sant när jag igår hämtade henne på skolan och visade kattungen i bilen. Hon blev, för första gången, helt mållös och bara stod där och hoppade upp och ner.

På vägen hem frågade hon flera gånger om det verkligen var sant att hon hade fått en katt. Hon sa ordagrannt: -Mamma, det trodde jag aaaaaaaldrig att jag skulle få. En egen katt. En riktig!



När det gäller kattbeslutet så var det faktiskt Maken som sa att vi skulle ta hem katten. Jag är ingen kattmänniska. Jag föredrar hundar med Maken har växt upp med katter i huset. Så jag förlitar mig på hans kunskap. 

Om det är en hona eller hane vet vi fortfarande inte,hahaha.

Katten äter och mår bra. Tycker nästan lite synd om katten då Tess har svårt att lämna den ifred. Ska pyssla och dona och göra det fint i kartongen.



Katten har fått en kompis i form av en gosekanin samt ett fotografi på en annan katt så han/hon inte ska känna sig ensam. Vattenskålen är typ lika stor som katten...

Nu ska jag dricka färdigt mitt kaffe och sedan hoppa in i duschen. Idag står det Simskola på schemat samt åka och handla en present till kalaset kidsen ska på imorgon. Behöver även köpa en liten present till en av kontorstjejerna som idag fyller år.

Maken lär ligga till sängs idag. Han har åkt på en fruktansvärd tandvärk. I tisdags var han hos tandläkaren och det visar sig att en förkylning har satt sig i tanden då tandrötterna var superlånga. Aldrig hört talas om det tidigare. Båda jag och Viktor har en vanlig förkylning. Stefan har sin i tanden.

Kram till den som vill ha och tack för alla goa kommentarer. Det är sååå roligt!!

Kram


Kommentarer
Postat av: Amanda

Lyckliga barn, och lyckliga katt! Den verkar helt klart ha haft en ängel eller två som vakade över den. Och vilket hem den har kommit till! :)

Jag var inte heller någon kattmänniska, tills vi fick våran första katt i form av en norsk skogskatt som helst sonika flyttade in en nyrsafton för x antal år sedan. Den katten är för mig något alldeles speciellt! Han finns tyvärr inte kvar nu men han är fortfarande mycklet saknad!



Trevlig helg!

Kram

2010-05-08 @ 07:26:10
URL: http://creyla.blogg.se/
Postat av: Lola May

Åh va kul! Den ser jätte söt ut, trots att den är mager. hehe Vad heter den? Hoppas ni alla blir friska snart..



Kram

2010-05-08 @ 09:35:57
URL: http://lolamay.blogg.se/
Postat av: Elin - Mamma till Edvin och lillebror i magen ♥

En egen kattunge är lycka!

O jag tror säkert att ni kommer att skämma bort den lika mycket som vi gjort med lilla kattfröken här hemma. För sambon har sagt till mig alla år vi varit tillsammans att "han gillar inte katter", vilka tror du ligger o myser i soffan varje kväll tillsammans? Hihi

Kram kram

2010-05-08 @ 10:14:30
URL: http://www.edvinsmamma.wordpress.com
Postat av: Linda

Så underbart, jag tror säkert ni kommer trivas alldeles utmärkt tillsamman, den är ju bara fööör söt.

Vår katt är redan 11 år och jag kommer fortfarande ihåg känslan då vi hämtade honom, han var så liten att maken bar honom i sin huva på tröjan då vi åkte bussen hem utan att man ens såg att det låg något där(hade ingen bil då)

Massor med kramar

2010-05-08 @ 14:05:50
URL: http://uppochnervandahuset.se
Postat av: Beatrice ♥

Åh vilken gullig kattunge :)

Själv hade vi två stycken katter förut, men p.g.a misstänkt allergi så lämnade vi bort dem.

Jag saknar dem SÅ mycket, men är glad över att vår son mår bra nu, och inte hostar och är lika täppt i näsan längre som han hela tiden var förut.

2010-05-08 @ 15:00:15
URL: http://beabus87.blogg.se/
Postat av: Louice

Vilken lycka för henne, förstår om hon är eld och lågor! =) Jag växte upp med katter och hundar och önskade att vi kunda ha ngt av det, men tyvärr.



Jag jobbar inom vården, är sjuksköterska och jobbar natt på urologen.

Kram kram

2010-05-08 @ 19:27:29
URL: http://mrsfunkys.blogspot.com/
Postat av: ♥ Anna Söderberg

Hahaha klockan 7 :)



Stackars Stefan som är förkyld i tanden ;)

Nä men tandvärk ska ju vara vidrigt säger dom...



Kramis

2010-05-09 @ 20:34:50
URL: http://ansobloggar.blogg.se/
Postat av: Tess

åh...nu läste jag. Nej men guuud så snäll du är Sara. =) Jag är ju precis likadan...hade också stannat o tagit med den lilla. =)

Hihi om du vänder katten med magen i vädret o kika "där nere" så ser du nog om det är en tjej el. kille. ;)

Jag hade avmaskat lilla kisen...o möjligen köpt något att "avloppa" den med...annars kan det komma lite konstigheter nu när ni har den i famnen.. =/

Och eftersom den är så mager....ge inte för mycket mat till en början. Magen måste vänja sig...

(Om ni inte vet om det innan...:))



Kram vännen

2010-05-12 @ 22:27:30
URL: http://tessbloggar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
ass="nav">
RSS 2.0