När är det första advent?

Nu känner jag mig lite lätt stressad. Har inte läst några bloggar på hela helgen och när jag nu gör det så verkar halva sveriges befolkning ha putsat fönster och bytt till julgardiner i helgen, för att invänta kommande Första Advent.

Jag fick sätta mig och googla och inser nu att Första Advent är redan nu på söndag!! 28 November!! Stämmer detta??

Jag tror jag är så långt ifrån julkänslor som man kan komma. Jag vet knappt vart vårt julpyssel finns i huset.

Nu blev jag ännu mer stressad - PRESENTKALENDERN. 48 paket som ska inhandlas, slås in och sättas upp på lämplig plats. Jag som hade bestämt att i år skulle jag fixa en rolig presentkalender då den vi idag har är för liten för 2 barn.

Nä, nu måste jag nog rota fram julskivan och öppna min burk (okej då, familjens burk) med pepparkakor så jag får in den rätta julstämningen.

För er som har missat det (vilket jag inte tror sker i Sverige) så är det exakt 1 månad kvar till julafton :)



Förra årets pepparkaksbak hemma hos min dåvarande finska granne. Min thailändska vän på bilden hade aldrig bakat pepparkakor förut.



Viktor han höll sig fullt sysselsatt med att stoppa deg, strössel och non-stop i munnnen. Baka det var kul i några minuter.


Kommentarer
Postat av: Carolina

Japp, det stämmer att på söndag är det 1:a advent, tiden går galet fort! ;-) kram!

2010-11-24 @ 09:26:30
URL: http://carolina1979.se
Postat av: Li

jag försöker dock förtränga att det bara är en månad kvar till jul så schh ;O)

min uppsats måste nästan vara färdig då och jag har inte ens börjat.

Julkänslan finns dock i hela sverige, den börjar tidigare och tidigare för varje år!

Och första advent är nu på söndag, så även jag ska leta fram julpyntet snart...

Vilket UNDERBART pepparkaksbak =O)

2010-11-24 @ 12:07:36
URL: http://li-mitt-liv.blogspot.com
Postat av: Louice

Ja det är inte klokt att det redan är advent. Jag har en massa saker kvar att göra. Jag har visserligen köpt hem alla paket till barnens julkalenderar, men dem ska slås in oxå och det är ju ett göra som heter duga.

Vad härligt det såg ut att baka pepparkakor.

Ha det gott! Kram

2010-11-24 @ 12:47:40
URL: http://mrsfunkys.blogspot.com/
Postat av: Karin

Julgardinerna är uppe o ljusstaken lyser fått ett par dm snö. Åker o köper glögg idag,blir bra till helgen.Många kramar från Åby

2010-11-25 @ 10:36:39
Postat av: ♥ Anna S

Du kan trösta dig med att jag INTE har putsat några fönster. INTEplockat fram nått pynt och INTE gjort någon "presentkalender".

Men så är vi mitt i flytten också.

Annars hade jag iaf börjat tänka på dessa saker ;).



PUSSSSSSSSSSS söta du

2010-11-25 @ 22:33:11
URL: http://ansobloggar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
ass="nav">
RSS 2.0