Svar på frågor

Fick en liten fråga härom dagen som jag tänkte försöka svara på.

____________________________________________________
Postat av: RRR

Hejsan

Jag har följt din blogg ett ganska bra tag (vet inte om jag får det :D) och tycker att du har en fin blogg. Jag hade två frågor som jag gärna ville ha svar på :). Vad jobbar du och din make med och hur mycket kostar det att plugga Thai och vet du nåt om den skolan du går på är CSN-berättigad ?

2010-09-03 @ 21:43:43
____________________________________________________

Hej RRR,

Kul att du tycker om min blogg. Skriver bara vad jag känner och tycker. Inget märkvärdigt, bara min vardag :)

Min make äger 4 dykcenter utplacerade i Krabi, Koh Lanta, Phuket och Khao Lak. Jag äger och driver en restaurang i Aonang.

Skolan där jag tar mina  thailektioner heter Ilearning och ligger inne i Krabi Town (17 km från Aonang). Min thaiskola kostar 4900 Baht (ca 1200 sek) för 20 timmar. Jag går 3 dagar i veckan och varje lektion är 1,5 timme. Om den är CSN-berättigad vet jag inte. Jag är mycket tveksam. Det jag däremot vet är att alla mina studiekamrater har anmält och betalat för thailektioner för 1 år och genom att göra detta så hjälper skolan till med ett 1 års visum (studievisa).  

Eftersom jag varit bosatt utomlands så pass länge så är jag idag utskriven ifrån Sverige. Jag är fortfarande svensk medborgare men har inte rätt till bidrag på några sätt. Så all skola för våra barn samt min egen får jag ta från egen ficka.

Nu ska jag strax åka på ett PA-meeting (Föräldrar möte utan lärare).


Kommentarer
Postat av: Edvinsmamma - Nu också mamma till lill Tore ♥

Det är spännande att läsa om erat liv. Det är verkligen annorlunda mot vårat här hemma i norrland :)

Hoppas att ni får en fin dag!

Kram

2010-09-07 @ 09:14:00
URL: http://edvinsmamma.wordpress.com
Postat av: Linda

Är alltid så spännande att höra om erat liv där borta och hur allt praktiskt fungerar.

Själv ska jag ta o börja packa inför turkiet, ska bli underbart, Kram

2010-09-07 @ 11:45:01
URL: http://uppochnervandahuset.se
Postat av: Beatrice Bäckstrand

Ja det är mysigt att se hur ni har det där borta. Har en stark dröm om att en vacker dag kunna flytta till Thailand, men min sambo vägrar... Får se hur det blir i framtiden :) Hur fungerar ett sånt där PA-meeting? -nyfiken-

2010-09-07 @ 23:15:08
URL: http://beabus87.blogg.se/
Postat av: RRR

Tack för svaren. Anledningen till att jag frågade var att jag funderar på att flytta till Thailand några månader och tänkte att läsa thai kunde vara ett alternativ men jag får väl ta det andra alternativet, att plugga på distans.



PS: Hoppas det gick bra för din lilla ängel.



MVH

R

2010-09-09 @ 20:03:07
Postat av: Jennifer

Hur blir man utskriven från Sverige, sker det automatiskt efter ett visst antal år? Vad är de positiva/negativa sidorna med att vara utskriven? Du kan svara i bloggen om du vill. :)



Lite annorlunda mellan Bangkok o Krabi/Hua Hin ja. Jag trodde att jag skulle gilla att bo i Hua Hin och driva företag där, men upptäckte att det inte skulle passa mig. Om jag inte hade flyttat tillbaks till Bangkok så hade jag antagligen lämnat Thailand. Det känns skönt att äntligen ha hittat rätt. :)

2010-09-10 @ 08:56:06
URL: http://lolamay.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
ass="nav">
RSS 2.0