Huset besiktat

Heej,

Nu var det säkert en vecka sedan jag skrev sist. Veckan har varit händelserik och tid för bloggen har inte funnits. På jobbet så förbereder jag inför högsäsongen och jag verkligen längtar efter turisterna. Det är knapert i kassan efter 6 månader med en tom restaurang.

Barnen (läs Tess) har kvällarna fullproppade. Antingen med taekwando, yoga, simning eller så träffar hon någon kompis. Viktor vill varken vara med på taekwando eller yoga. Han vill bara vara med sin mamma hela tiden.

Viktor har kommit in i en gråt-och-gnäll-period. Han sover dåligt om nätterna och gråter för minsta lilla. Något som kan driva mig till bristningsgräns. Jisses vad det är påfrestande. Hoppas att han fort, fort kommer över denna period och börjar sova hela nättern OCH slutar gråta/gnälla. Det är klart han får gråta om han är ledsen men han behöver inte gråta för minsta lilla. 



Huset besiktades i veckan och små justeringar ska göras sedan är det klart. I förrgår kom snickarteamet dit och började med trappräcket och köket. Har ännu inte beslutat mig om trappräcket ska vitmålas eller vitbetsas. Vad tycker du??

Knäppte ett kort i morse. Det är långt ifrån klart men jag tycker ändå man kan se en stor skillnad mot hur "orginaltrappen" ser ut i de andra husen.



Vi kommer att ha stående ribbor mellan pelarna med max 10 cm emellan samt själva trappstegen kommer att täckas så man inte se nivåskillnaderna mellan trappstegen.

På tisdag ska vi till "Land department" och förhoppningsvis går allt smidigt och vi kan skriva över mark och hus på oss. Sedan åker vi till banken och skuldsätter oss. Sedan är vi husägare :)

Torsdag 23 September är "Lucky Date" så då kommer vi troligtvis ha en cermoni i nya huset. Något man bör ha före man flyttar in. Mer om detta senare.

Njut nu av helgen!
kram Sara

Kommentarer
Postat av: Jasmine

VITmålas! :)

2010-09-17 @ 08:18:35
URL: http://jassenilsson.blogg.se/
Postat av: ♥ Anna S

Det blir så snyggt i huset!!

Tycker också att trappräcket ska vitmålas!

Vad ska ni ha under trappen?



Vad jobbigt att V är så gnällgråtig!

Det är bland det värsta jag vet när det kommer till barn.

Nathalie var sån i morse och jag höll på att få spelet. KOM IGEN när det gör ont på riktigt liksom!!!



Sv: Nathalie hade önskat kyckling och potatis till middag igår och det fick hon :).

Enkelt och gott!



Massa pussar o kramar

2010-09-17 @ 10:07:09
URL: http://ansobloggar.blogg.se/
Postat av: Carina

Åå vad fint huset blir!!

Börjar verkligen närma sig inflyttning, jättekul!!



Många varma kramar från oss i ett blött o kallt Sundsvall

Carina

2010-09-17 @ 10:57:43
Postat av: Sofia

Kul med inflyttning, mindre kul med skuldsättning kanske, men det är det värt :)



Idag ska alla dina mostrar iväg på shopping på inredningsbutik så där ryker nog våra sista pengar innan lön......

2010-09-18 @ 09:09:29
Postat av: malin

Hej Sara!

Tycker dina förändringar känns lite modernare och stilrenare - den skandinaviska stilen;-)



Du skriver att Viktor är gnällig, skönt att höra att andras barn också är "normala". Max har kommit in i separationsångestfasen - vilket innebär att vi inte kan skiljas åt på dagis, innan träning, innan handlingen utan ett dramatiskt skrikande och gråtande. Som sagt, faser som förhoppningsvis går över. Kram!!!

2010-09-18 @ 13:03:31
Postat av: ♥ Anna S

Hello sugar!

Såg just att du blivit taggad på en bild på Facebook.

Jag log när jag såg bilden och tänkte - hej kompis.



Puss o kram

2010-09-20 @ 20:41:44
URL: http://ansobloggar.blogg.se/
Postat av: Tant Ulrika

JISSES så fint det blir ert "lilla" hus =)



Kram

2010-09-22 @ 22:08:00
URL: http://uj76.blogspot.com
Postat av: Ansobloggar

Hoppas du har en bra dag sötnos!

Kram från sängen :)

2010-09-23 @ 06:45:54
Postat av: Tess

Heeej!

Åh så fint det blir! :) Ja..absolut ska det vitmålas. :) Så kul! Ser er framför mig nu...ni är förmodligen husägare nu! :D



Sköt om er

KRAMAR

2010-09-23 @ 10:48:56
URL: http://tessbloggar.blogg.se/
Postat av: Cilla

Hej! Du har en award att hämta hos mig!



Kram

2010-09-24 @ 08:12:55
URL: http://liamochneo.blogg.se/
Postat av: Anonym

Men vad kul att huset är inflyttningsbart nu!!

Har ni satt ngt datum?

Här skiner solen o termometern visar 18,5 grader i skuggan. Skön höstdag med andra ord :).

Kram o trevlig helg på dig

2010-09-24 @ 12:15:13
Postat av: Jessica

Grattis till ett kanonfint hus!



Viist är det jobbigt med ett gråtande/gnällande barn i hasorna. Jag har det likandant, hoppas det går över snart.



Sköt om er.

Kram

2010-10-07 @ 16:23:24
Postat av: Anonym

Grattis till ett kanonfint hus!



Viist är det jobbigt med ett gråtande/gnällande barn i hasorna. Jag har det likandant, hoppas det går över snart.



Sköt om er.

Kram

2010-10-07 @ 16:24:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
ass="nav">
RSS 2.0