Mango säsong

Mango är en stor favorit hos Fru Thaison. Det är läskande uppfriskande gott.

När jag skriver mango så menar jag inte en kall, röd, halvmogen, dyr mango på ICA ;) Det finns en hel uppsjö utav olika mango och just nu är det säsongen för min favorit mango. Kan tyvärr inte det svenska ordet för denna mangon men den är gul, söt och läskande god och kostar just nu nästan ingenting.

((För er som inte känner till min restaurang så kan jag ge er en hint... Min favorit finns med både i namn och inredning ))



Idag efter jag hämtat upp kidsen på skolan så körde vi förbi BoatNoodle-restaurangen och köpte oss en varsin Mango Shake för 30 Baht/st (6 kr). En perfekt mellis tycker jag. Särskilt om man ber dem att inte stoppa i massa sockerlösning, som annars används flitigt i alla shakes här nere.

Jag passade även på att köpa middagen "Stekt ris med grönsaker och färsk krabba" 40 Baht/st (8 kr).  Mums filibabba!

Vad åt du till middag?


Kommentarer
Postat av: Li

inte så dålig middag här hemma heller, sambons speciale, men den var nog mycket dyrare...

och jag blir väldigt avundsjuk på mangon-tyvärr får en annan nöja sig med den halvmogna jättedyra ;)

Shakesen lät ju supergott!

om vi åker till thailand i höst så ska jag vekrligen passa på att frossa ;)

2011-05-18 @ 15:32:31
URL: http://li-mitt-liv.blogspot.com
Postat av: Mia

Mums vad gott med mango, älskar mango, särskilt med sticky rice! Stekt ris med krabba låter också jätte gott. Jag brukar köpa pakistanska/bangladesh mango här på torget hemma. De är så goda som de thailändska och är fullvärdig substitut :)

Trevlig middag!

2011-05-18 @ 15:49:51
URL: http://miaojulia.blogg.se/
Postat av: Anna S

Mango smakar mongo. Fast så har jag ju bara testat Ica's.



Vi åt sesampanerad teriyakilax. Gott men inte världsklass.



Puss

2011-05-18 @ 18:58:22
URL: http://ansobloggar.blogg.se/
Postat av: Kattis

Jag vill oxå ha mango !!

2011-05-18 @ 20:01:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
ass="nav">
RSS 2.0